Volkswagen Caddy okrem nových modelov s benzínovými motormi TSI a dieselovými motormi TDI s pohonom predných kolies aj s verziami plug-in hybrid.
Rozšírenie ponuky je dobrou správou pre firmy aj pre retailových zákazníkov. Okrem 2.0-litrového TDI a 1.5-litrového TSI variantu sa ponuka Caddy rozšíri o plug-in hybridný variant, ktorého základom je 1.5-litrové TSI s výkonom 85 kW.
VW Caddy ako eHybrid
Spolu s elektrickým pohonom má VW Caddy eHybrid systémový výkon 110 kW a krútiaci moment až 350 Nm. Vďaka využiteľnej kapacite batérie 19,7 kWh je čisto elektrický dojazd do 122 kilometrov.
Vodič si kliknutím na displeji môže zvoliť, kedy chce využiť elektrický dojazd, či hneď na začiatku cesty, počas nej alebo chce čisto elektrickú jazdu využiť až v cieli. O prenos výkonu sa stará automatická prevodovka typu shift-by-wire. Batériu je možné nabíjať doma alebo pomocou DC nabíjačiek s výkonom až 50 kW alebo z AC wall boxov s výkonom 11 kW. Caddy eHybrid má maximálnu rýchlosť 183 km/h, verzia Cargo eHybrid má maximálku 181 km/h.
Caddy eHybrid ako osobná verzia alebo Cargo
Caddy eHybrid je k dispozícii ako osobné vozidlo s piatimi sedadlmi aj ako verzia Cargo, s dvomi sedadlami. Obe verzie sú k dispozícii buď s normálnym rázvorom aj vo verzii Maxi, s dlhým rázvorom. Osobná verzia Caddy PHEV s dlhým rázvorom odvezie až sedem ľudí. Všetky plug-in hybridy sú vybavené šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Všetky modelové varianty Caddy eHybrid so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou je už možné predobjednať si.
Pre úplnosť dodajme, že nové modely Caddy s klasickým spaľovacím motorom, ako napríklad TDI s pohonom predných kolies a výkonom 75 kW, majú šesťstupňovú manuálnu prevodovku, zatiaľ čo varianty s výkonom 90 kW majú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Caddy s TSI s čisto benzínovým motorom s výkonom 85 kW je voliteľne dostupný s manuálnou prevodovkou alebo s dvojspojkovou prevodovkou.
Asistenti ako štandard
Caddy Cargo z modelového roku 2025 dostalo viaceré nové asistenčné systémy. Ide napríklad o digitálny prístrojový panel, ktorý je štandardom, novinkou je tiež IDA hlasový asistent s funkciou ChatGPT, ktorý je súčasťou doplnkovej výbavy.
V budúcnosti budú všetky modely Caddy vybavené štandardne systémom dynamického zobrazovania dopravných značiek, tempomatom, systémom Park Distance Control a pokročilým monitorom pozornosti vodiča a ospalosti. Verzie Cargo majú ďalšie systémy, ako sú bočné a záclonové airbagy, multifunkčná kamera, indikátor straty tlaku v pneumatikách, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu a systém Front Assist s monitorovaním chodcov a cyklistov. Novou štandardnou funkciou v Caddy Cargo je takisto multifunkčný volant, ktorý je k dispozícii v osobných verziách.
Ceny nového Caddy eHybrid
Aj vďaka týmto novým asistenčným systémom dosiahol Volkswagen Caddy zlepšenie v hodnotení Euro NCAP pre komerčné dodávky a v júni tohto roka získal najvyššie hodnotenie Platinum. Ceny modelu Caddy Cargo eHybrid so štandardným rázvorom v Nemecku začínajú na 36 985 eur bez DPH. Verzia Caddy Cargo Maxi, teda s dlhým rázvorom, je v ponuke od 39 055 eur bez DPH. Osobný van Caddy eHybrid začína na 37 450 eur bez DPH, verzia Maxi je v cenníku od 40 670 eur bez DPH.