27.5 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Staviteľ prpojenia D1/D4 získal ďalšiu obrovskú zákazku

Spoločnosť Budimex, ktorá je staviteľom projektu D1 Bratislava – Triblavina a rozšírenia križovatky D1/D4, získala ďalšiu veľkú zákazku. Firma sa bude podieľať na projekte Rail Baltica v Lotyšsku.

Zmluva na tento pobaltský projekt bola podpísaná koncom roka 2023. Tento projekt v hodnote 3,7 miliardy eur zahŕňa výstavbu 230-kilometrovej vysokorýchlostnej železnice, ktorá integruje pobaltské štáty do európskej železničnej siete a spája Tallinn v Estónsku s Varšavou v Poľsku. Práce na tomto úseku sú naplánované na osem rokov a začnú sa v roku 2024.

Budimex má podiel v konzorciu

Budimex, ktorý má v konzorciu ERB RAIL 30 % podiel, sa zameria na inžinierske stavby a vybudovanie približne 230-kilometrového úseku trate Rail Baltica. Projekt zahŕňa aj 175 inžinierskych stavieb a 11 prechodov pre zvieratá. Financovanie zabezpečuje európsky fond Connecting Europe Facility (85 %) a Lotyšská vláda (15 %).

Artur Popko, predseda predstavenstva Budimex SA povedal, že „účasť v tomto konzorciu a možnosť realizovať jeden z najväčších železničných projektov v EÚ je pre nás veľkým úspechom. Významné je aj to, že sa stávame generálnym dodávateľom najväčšej investície do infraštruktúry v Lotyšsku.“

Expanzia na zahraničných trhoch

Poľská stavebná spoločnosť nedávno vstúpila na slovenský a český trh a aktuálne sa zameriava na realizáciu dôležitej križovatky diaľnic D1 a D4 na Slovensku a projekt suchej retenčnej nádrže Kutřín v Českej republike. Popko zdôraznil, že rok 2023 bol pre ich skupinu prelomový. „Máme stabilné portfólio a projekt Rail Baltica je najhodnotnejšou zákazkou v histórii Budimexu,“ dodal.

Foto: Budimex

Rail Baltica, súčasť transeurópskej dopravnej siete (TEN-T), predstavuje jeden z najdôležitejších projektov novej železničnej infraštruktúry v Európe. Cieľom je urýchliť integráciu Poľska, Litvy, Lotyšska, Estónska a Fínska do Európskej únie a posilniť obchodné vzťahy medzi týmito krajinami. Projekt prispieva aj k ekologickej udržateľnosti, keďže železnica sa stane alternatívou k cestnej doprave a výrazne zníži emisie CO2. Návrhová rýchlosť trate pre osobné vlaky je 249 km/h a pre nákladné vlaky 120 km/h.

Budimex sa opeira o polstoročie skúseností

Poľská firma má viac ako päťdesiatročnú históriu a má výrazný podiel na ekonomickom rozvoji Poľska. Realizovala tisíce moderných investícií v oblasti infraštruktúry, všeobecných konštrukcií a priemyslu. Súčasťou skupiny sú Mostostal Kraków a FBSerwis.

Spoločnosť, kótovaná na Varšavskej burze cenných papierov od roku 1995, je zaradená do indexu najzodpovednejších kótovaných spoločností a jej strategickým investorom je španielska spoločnosť Ferrovial. Budimex je tiež signatárom Dohody o bezpečnosti v stavebníctve, iniciatívy na zvýšenie bezpečnosti práce v stavebníctve.

ZdrojBudimex
Aktuálne
Prečítajte si aj