23 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

V Španielsku chýbajú vodiči, pomôcť má 26 000 šoférov z Maroka

V snahe čeliť bezprecedentnému nedostatku pracovnej sily sa španielsky sektor cestnej dopravy snaží prilákať marockých kamionistov. Láka ich na platy v rozmedzí od 1 600 do 2 000 eur mesačne.

V snahe vyriešiť naliehavý nedostatok pracovnej sily sa španielsky sektor cestnej dopravy chystá spustiť masívnu náborovú kampaň zameranú na zamestnávanie marockých profesionálnych vodičov. Tento krok prichádza v čase, keď sa španielski vodiči čoraz viac vyhýbajú tomuto povolaniu, pretože sa im zdá príliš náročné a vidia v ňom príliš veľa komplikovanýc výziev.

Problém má vyriešiť 26 000 vodičov z Maroka

Podľa správ španielskeho spravodajského portálu ABC sa odvetvie pripravuje prijať až 26 000 marockých profesionálnych vodičov, čo naznačuje významný posun v stratégiách náboru v rámci odvetvia.

Španielsky poľnohospodársky sektor sa tradične spoliehal na marockých sezónnych pracovníkov počas žatvy, pričom ich počet obvykle neprekročil 18 000. Nová iniciatíva však predstavuje prechod od sezónnych náborových kontraktov k dlhodobým pracovným príležitostiam.

Marocké vodičáky platné aj v Španielsku

Platy od 1 600 do 2 000 eur mesačne, v závislosti od skúseností, by mali prilákať značný počet kandidátov z Maroka. Podľa správ ABC to umožnili nedávne opatrenia španielskej vlády, ktoré umožňujú zamestnávanie národných vodičov, vrátane uznávania marockých vodičských preukazov.

Podľa novej legislatívy podísanej vo februári môžu marockí vodiči v Španielsku pracovať s vodičskými preukazmi získanými vo svojej domovskej krajine. Toto optrenie eliminuje potrebu ďalších testov alebo jazykových požiadaviek. Hoci tento krok privítali zamestnávatelia, ktorí bojujú s nedostatkom pracovnej sily, medzi španielskymi kamionistami vyvolal obavy.

Boja sa zníženia platov

Kritici tvrdia, že príliv marockých vodičov by mohol viesť k tlaku na zníženie miezd a pracovných podmienok v odvetví. Mnoho španielskych kamionistov vníma túto náborovú stratégiu ako hrozbu pre svoje živobytie. Dúfali totiž, že vláda bude hľadať koncepčnejšie riešenia a že nedostatok pracovnej sily im umožní vyjednať si lepšie podmienky.

Podrobnosti o náborovom procese zatiaľ neboli zverejnené, odvetvie je rozdelené ohľadom dôsledkov zamestnávania marockých vodičov. Hoci sľubuje riešenie okamžitých potrieb zamestnancov, otázky týkajúce sa jeho dlhodobého vplyvu na španielsky sektor cestnej dopravy zostávajú.

Aktuálne
Prečítajte si aj