21.8 C
Bratislava
pondelok, 22 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

IVECO bude elektrické a vodíkové nákladné autá vyrábať pod vlastnou značkou

Krátko po tom, ako výrobca nákladných vozidiel IVECO prebral spoločný podnik, ktorý vlastnil s americkým výrobcom Nikola Motors, prichádza správa o výrobe a predaji vlastného elektrického a vodíkového nákladného vozidla. Tie sa budú predávať pod značkou IVECO.
Vzhľadom na udalosti s NIKOLA MOTORS tento krok odborníkov veľmi neprekvapil. Celé odvetvie ťažkej nákladnej dopravy prechádza z fosílnych palív na alternatívne a IVECO určite nechce zaostávať. Značka už prezradila aj ďalšie detaily o svojich elektrických (BEV) a vodíkových (FCEV) nákladných vozidlách.

Základom bude IVECO S-Way

Ťažké elektrické (BEV) a vodíkové (FCEV) nákladné vozidlá IVECO budú mať elektrickú nápravu vyvíjanú a vyrábanú spoločne s FPT Industrial, sesterskou značkou Iveca patriacou do rovnakej skupiny (Iveco Group). Batérie bude dodávať spoločnosť Proterra a technológiu vodíkových palivových článkov a ďalších kľúčových komponentov pre tento pohon dodá Bosch.

Elektrický ťahač IVECO
Foto: IVECO

Vozidlá budú postavené na modulárnej platforme modelu IVECO S-Way, ktorá bola upravená tak, aby na ňu mohli byť osadené elektrické aj vodíkové pohony. Len dodajme, že pri vodíku je reč o vodíkových palivových článkoch, nie spaľovacom motore na vodík.

Aj na dlhé trasy

Elektrické IVECO má mať dojazd do 500 km, 9 modulov batérií ponúkne celkovú kapacitu 738 kWh s možnosťou nabíjania až do výkonu 350 kW. Od tohto si značka sľubuje široké možnosti pre prepravy typu hub-to-hub aj využitie v celej škále regionálnych aplikácií. Výrobca navyše dodáva, že s možnosťami dobitia počas cesty sa jeho elektrický kamión bude dať využiť aj na diaľkové trasy. Ako prvá príde na európsky trh v poslednom štvrťroku 2023 konfigurácia 4×2.

Nákladné vozidlo poháňané vodíkovými palivovými článkami ponúkne dojazd do 800 km a výrobca tvrdí, že dotankovať ho bude možné do 20 min. Do jeho nádrží sa má zmestiť 70 kg vodíka pod tlakom 700 barov. Oproti elektrickej verzii bude mať dlhší dojazd a preto o ňom talianska značka hovorí ako o vozidle, ktoré zmení svet bezemisnej prepravy na dlhé trasy.

Vyrábať sa bude v Nemecku

Prvé kusy IVECO HD FCEV budú dodané do Francúzska, Švajčiarska a Nemecka na konci roka 2023. Termíny dodania sú v súlade s európskym projektom H2Haul, spolufinancovaným z projektu Clean Hydrogen Partnership. Tento projekt sa zameriava na rýchlejšie zavádzanie vodíka do komerčnej dopravy a chce podporiť vytvorenie masového trhu s vodíkovými nákladnými autami v najbližších rokoch.

Obe vozidlá BEV aj FCEV sa budú vyrábať vo výrobnom závode v nemeckom Ulme, kde Iveco Group vyrába modely viacerých svojich značiek. Obchodná, popredajná aj servisná podpora bude zabezpečená existujúcou sieťou dílerov značky IVECO v Európe. V súčasnosti má 254 dílerstiev naprieč celým Starým kontinentom.

ZdrojIVECO
Aktuálne
Prečítajte si aj