27.5 C
Bratislava
streda, 24 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Ďalšia premiéra zo Švédska – Volvo FM Low Entry

Už aj Volvo má svoje prvé čisto elektrické nákladné vozidlo navrhnuté a prispôsobené pre čistejšiu, bezpečnejšiu a efektívnejšiu mestskú prepravu. Volvo FM Low Entry dostalo okrem iného aj nízku kabínu pre ľahké nastupovanie a vystupovanie.

Volvo FM Low Entry podvozok
Foto: Volvo Trucks

Mestá vo svete si dávajú za cieľ zlepšiť kvalitu ovzdušia pre svojich obyvateľov a čoraz viac preto žiadajú nízkoemisné riešenia. Platí to aj pre dopravu a tak stúpa dopyt po nákladných vozidlách s nulovými emisiami, ktoré dokážu splniť nové požiadavky zákazníkov.

Volvo FM Low Entry špeciálne pre mesto

Najnovší prírastok Volvo Trucks do jej portfólia elektrických nákladných vozidiel je model Volvo FM Low Entry. Ide o vysokovýkonné nákladné auto špeciálne vyvinuté tak, aby zvládlo množstvo rôznych prepravných úloh v meste. Je to takisto prvý model Volvo Trucks, ktorý bol vyvimutý výlučne s elektrickým pohonom.

Volvo FM Low Entry v meste
Foto: Volvo Trucks

Prezident Volvo Trucks Roger Alm prízvukuje, že Volvo FM Low Entry je navrhnuté s ohľadom na vodiča. „Je výkonné, no zároveň sa ľahko riadi a jednoducho sa s ním manévruje v mestskom prostredí. Nový model Volvo FM Low Entry je v dokonalom súlade s našimi ambíciami rozšíriť našu ponuku elektrických vozidiel, a umožniť tak ešte väčšiemu počtu zákazníkov znížiť uhlíkové emisie,“ vysvetľuje Alm.

Prvotriedna viditeľnosť

Nízka poloha pri riadení ponúka vodičovi výborný výhľad a kontrolu nad okolím. Volvo FM Low Entry dostalo za svoju viditeľnosť z pozície vodiča 5 hviezdičiek podľa normy Direct Vision, ktorá hodnotí ťažké vozidlá jazdiace v Londýne. Norma nadobudne účinnosť vo štvrtom štvrťroku 2024.

Foto: Volvo Trucks

Model Volvo FM Low Entry je univerzálny, Volvo umožňuje prispôsobiť ho špecifickým potrebám rôznych prepravných úloh, ako je odpadové hospodárstvo, distribúcia či stavebníctvo. Základom FM Low Entry je Volvo FM. Kabína pôvodného FM-kaabína bola znížená a posunutá dopredu.

Foto: Volvo Trucks

Nízko položený vstup a rovná podlaha uľahčujú nastupovanie a vystupovanie. Tieto dizajnové prvky sú navrnuté tak, aby vytvárali ergonomické, pohodlné a efektívne pracovné prostredie pre vodičov v rušných mestských lokalitách.

Volvo FM Low Entry schodík
Foto: Volvo Trucks

Nový model sa bude najskôr predávať v Európe, vrátane Turecka, v Austrálii a Južnej Kórei. Predaj sa začne v prvom štvrťroku 2024 a výroba odštartuje v druhom štvrťroku 2024.

Osem elektrických modelov

S novým plne elektrickým modelom má teraz Volvo v ponuke celkovo osem modelov elektrických nákladných vozidiel. V roku 2019 sa spoločnosť Volvo Trucks stala prvým svetovým výrobcom, ktorý začal sériovú výrobu ťažkých elektrických nákladných vozidiel. Cieľom spoločnosti je, aby v roku 2030 bolo 50 % z predaných nových nákladných vozidiel Volvo na celom svete elektrických.  
 

Najdôležitejšie fakty o Volvo FH Low Entry

  • Výhľad z kabíny (v štandardnej špecifikácii) spĺňa 5-hviezdičkový štandard normy Direct Vision spoločnosti Transport for London.
  • Nákladné vozidlo je vybavené systémom Volvo dynamické riadenie, preľahšie riadenie a nižšie vibrácie.
  • V ponuke sú tri verzie sedadiel: Vodič + 0, 1 alebo 3 cestujúci. Tri sedadlá pre cestujúcich sú umiestnené v zadnej časti kabíny, mimo zorného poľa vodiča. Minimalizuje sa tým mŕtvy uhol a prispieva to k lepšiemu výhľadu.
  • Medzi ergonomické prvky patrí znížený vstup, rovná podlaha a dobre umiestnené držadlá pre jednoduché a bezpečné nastupovanie/vystupovanie do/z kabíny.
  • Nákladné vozidlo je k dispozícii s novým pokročilým kamerovým monitorovacím systémom (Camera Monitor System).
  • Dve varianty kabín s výšou (v stoji): Spacia kabína (1 575 mm) a predĺžená/vysoká spacia kabína (1 945 mm).
  • Dostupné konfigurácie náprav: 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4
  • Celková váha vozidla: 19 – 32 ton
  • Max. výkon motora: 330 kWh
  • Kapacita akumulátora: 360 kWh (4 batérie)
  • Dojazd: do 200 km (dojazd závisí od viacerých parametrov, ako je hmotnosť nákladu, štýl jazdy, jazdný cyklus, topografia, teplota atď.)
  • Nabíjanie: 250 kW (jednosmerným prúdom), 43 kW (striedavým prúdom)
  • Rázvor kolies: 3 900 – 6 000 mm
Aktuálne
Prečítajte si aj