28 C
Bratislava
piatok, 19 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Multimiliónová investícia Schaeffler na Kysuciach

Nemecký dodávateľ pre automobilový priemysel, spoločnosť Schaeffler, rozširuje svoje globálne vývojové aktivity pre pokročilé riešenia mobility. Spoločnosť otvorila nové, najmodernejšie vývojové centrum vo svojom slovenskom sídle na Kysuciach.

Centrum vyvíja produkty a komponenty pre elektromobilitu, ako aj podvozkové systémy pre aplikácie ako napríklad automatizovaná jazda. Schaeffler zároveň rozširuje svoje existujúce testovacie pracovisko na Kysuciach o nové laboratórne a testovacie zariadenia a testovacie stanice.

Schaeffler chce rásť na Slovensku

Nové vývojové centrum a modernizácia testovacieho zariadenia spolu predstavujú pre nemeckú spoločnosť investíciu približne 20 miliónov eur. „Schopnosť inovovať nebola nikdy dôležitejšia pre úspech našej spoločnosti,“ povedal k otvoreniu vývojového centra na Kysuciach generálny riaditeľ pre automobilové technológie v Schaeffler AG Matthias Zink. „Ako technologická spoločnosť orientovaná na budúcnosť preto Schaeffler intenzívne investuje do výskumu a vývoja – na Kysuciach aj vo svete,“ dodal Zink.

Schaeffler výroba
Foto: Schaeffler

V kysuckej lokalite Schaeffler pracuje približne 4 300 ľudí z 20 krajín, z ktorých viac ako 350 pracuje v oblasti developmentu. Cieľom spoločnosti je, aby tam do roku 2025 pracovalo až 500 vývojárov, venujúcich sa predovšetkým budúcej mobilite. Aby to spoločnosť dosiahla, vytvára v tejto lokalite rad nových pozícií, pričom sa zameriava najmä na technológie čiastočne a plne elektrifikovaného pohonu, ako sú hybridné moduly a elektrické nápravy.

„Región Kysúc je pre Schaeffler ideálny. Znamená to, že ťažíme zo svetových univerzít a výskumných inštitúcií s relevantnou technologickou expertízou a máme prístup k najlepším a najšikovnejším slovenským vývojovým špecialistom,“ povedal Milan Jurky, výkonný riaditeľ zodpovedný za kampus Schaeffler na Kysuciach.

Inovácie pre mobilitu

Novovybudované zariadenia majú podlahovú plochu približne 8 000 metrov štvorcových: 4 000 v štvorposchodovom vývojovom centre plus ďalších 4 000 pre testovacie stanice a vybavenie. Stavebné práce na novej budove vývojového centra sa začali koncom roka 2021 a teraz, o jeden a pol roka neskôr, sa do nej nasťahujú prví zamestnanci.

Dizajn a vybavenie celej budovy sú zamerané na tzv. koncept New Work, s ultramoderným kancelárskym vybavením, vyhradenými komunikačnými a kolaboračnými zónami a „gravitačnými bodmi“, kde sa zamestnanci môžu prepájať a zdieľať nápady. „Reagujeme na dnešnú zvýšenú potrebu flexibilnej a digitálnej spolupráce,“ vysvetľuje Milan Jurky. „Poskytujeme našim ľuďom pracovné priestory, ktoré sú vhodné pre budúcnosť.“

Rôznorodé činnosti pre automotive

Nové centrum zabezpečuje širokú škálu vývojových aktivít pre nové produkty a riešenia špecifické pre zákazníkov. Tieto činnosti zahŕňajú vývoj systému a softvéru, simuláciu a testovanie, návrh hardvéru a návrh mechanického produktu.

Špecialisti vývojového centra tiež vykonávajú komplexnú škálu aktivít projektového manažmentu pre medzinárodných zákazníkov z automobilového priemyslu. V priľahlých výrobných halách Schaeffler montuje motory a prevodové systémy, rozsiahlu škálu ložísk, systémov pohonov, komponentov pre elektrické nápravy a hybridné pohony a pohony podvozkov, ako sú napríklad elektromechanické systémy aktívneho nakláňania.

Kysuce ako súčasť silnej globálnej siete Schaeffler

Nové vývojové centrum na Kysuciach je súčasťou silnej globálnej siete s približne 8 000 zamestnancami v 20 výskumných a vývojových pracoviskách po celom svete. „Vo viac ako polovici našich vývojových centrách pracujeme na budúcich elektrifikovaných riešeniach pohonu a mobility a inovatívnych riešeniach podvozkov pre našich zákazníkov po celom svete,“ hovorí Dr. Jochen Schröder, vedúci oddelenia E-Mobility spoločnosti Schaeffler.

Medzi vývojové centrá pre moderné riešenia pohonu a mobility patria Wooster a Troy (USA), Puebla (Mexiko), Bühl a Herzogenaurach (obe v Nemecku), Szombathely (Maďarsko), Svitavy (Česká republika), Pune (India), Soul (Južná Kórea), Yokohama (Japonsko), ako aj Taicang a Changsha (China). „Naša stratégia sa točí okolo existencie globálnej rozvojovej siete s odlišnými miestnymi špecialitami a zodpovednosťami. Táto globálna štruktúra tiež znamená, že sme vždy blízko našim zákazníkom a dokážeme rýchlo reagovať na miestne potreby a požiadavky,“ doplnil Schröder.

Aktuálne
Prečítajte si aj