4.8 C
Bratislava
štvrtok, 6 novembra, 2025

TEST Alfa Romeo Stelvio | Auto, z ktorého srší charizma

Alfa Romeo vždy vedela navrhovať krásne autá a model Stelvio je toho ďalším dôkazom.

No krása nie je všetko, a tak dostalo toto SUV od svojich stvoriteľov aj veľmi dobré jazdné vlastnosti. Taliani majú zmysel pre pekné, elegantné veci a interiér Stelvia je toho jasnou ukážkou.

Pohľad zozadu na Alfa Romeo Stelvio
Foto: Cargo magazín

To, ako dokázali zladiť tmavozelenú farbu s červenými brzdami a materiály a farby v interiéri je na 10 bodov z 10. Viem si predstaviť, že posadiť sa do takéhoto auta, na to by som sa tešil aj s odstupom času, kedy prvotné emócie z kúpy opadnú. 

Alfa Romeo Stelvio je láska na prvý pohľad

Dojem prémiovosti trochu narúšajú lacné plastové gombíky, ale ostatné veci sú zvládnuté tak dobre, že vám to vlastne ani nevadí. Dizajnéri v interiéri vytvorili dostatok rozumne rozložených odkladacích priestorov, použili materiály, ktoré vytvárajú dobrý dojem a pohodlie sedadiel je takisto na jednotku. Vyšší posed mi vyhovuje, akurát si musíte dobre nastaviť spätné zrkadlá. 

Alfa Romeo Stelvio vyzerá dobre z každého uhla
Foto: Cargo magazín

Stelvio meria 4 687 mm, so šírkou 2163 mm a výškou 1 632 mm pôsobí robustne, no opäť mi nedá nespomenúť, ako famózne jeho krivky vyzerajú pri pohľade z profilu. Batožinový priestor má základný objem 525 litrov a vzadu je dostatok miesta pre rodinu aj v prípade, že využívate detskú sedačku. Stelvio teda bez problémov môžeme považovať za rodinné SUV. Ale asi najštýlovejšie na trhu. 

Talianska charizma

Opisovať dizajn tohto auta je zbytočné, to jednoducho musíte vidieť a vychutnať si, ako to spolu celé ladí. Svoje robia aj prvky v rámci najvyššej výbavy, ktorej súčasťou bol adaptívny podvozok. Nastavenie jeho tvrdosti je cítiť, ale celkovo hodnotím jazdu ako komfortnú, napriek obutiu na 21-palcových diskoch. 

Interiér modelu Alfa Romeo Stelvio
Foto: Cargo magazín

Podvozok sa okrem solídneho tlmenia dokáže dobre prispôsobovať jazdným podmienkam, aj keď niektoré náklony v zákrutách mi zdvihli adrenalín. Dvojlitrový turbobenzín totiž produkuje výkon 206 kW (280 k) a krútiaci moment 400 Nm. S 8-stupňovou automatickou prevodovkou je zladený výborne a podčiarkuje to pohon všetkých kolies, ktorý však auto zapína, iba ak ho potrebuje. Bežne využíva pohon zadných kolies. Stelvio je na pomery SUV pomerne ľahké, váži 1 750 kíl, čo prispieva k svižnej, dynamickej jazde. 

Stopa Stellantisu v Alfa Romeo Stelvio nie je taká, ako by ste čakali a to je dobre
Foto: Cargo magazín

Výfukový prejav je tlmený, no s dostatočnou dávkou charakteru. Priemerná spotreba sa počas testu pohybovala nad hranicou 10 l/100 km – najmä v dôsledku častého využívania športového režimu, ktorý priamo zvádza k dynamickejšej jazde. Stelvio môžete mať aj s dieselovým pohonom, v cenníku sú tri stupne výbavy. Cenovka začína na necelých 50 000 s DPH a podľa toho, koľko luxusu si doprajete, končí na 65 000 eur s DPH.

Aktuálne
Prečítajte si aj