17.8 C
Bratislava
sobota, 27 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Renault Kangoo E-Tech uspel aj vďaka vývoju z 80. rokov

Povedali by ste, že zásadnú úlohu pri zbieraní odborných znalostí a vývoji elektrických vozidiel v automobilke Renault, zohral úžitkový model Kangoo? Myšlienku elektrických dodávok totiž francúzska značka začala skúmať už v roku 1985, kedy pracovala na elektrickej verzii modelu Renault Express, poháňanej nikel-zinkovými batériami. Elektrická dodávka sa stala realitou v roku 2000, keď na trh prišiel Renault Kangoo.

Kangoo slúžilo ako testovacie pole pre budúce elektrické vozidlá. Už v roku 2002 bol k dispozícii v elektrických (Kangoo Electri’cité) a hybridných (Kangoo Elect’road) verziách. Tieto malé série pomohli značke získať odborné znalosti v oblasti dizajnu elektrických vozidiel, industrializácie a najmä ich údržby. V tom čase tím odborníkov z Renaultu cestoval ku každému zákazníkovi osobitne, aby dokázal analyzovať udržiavať a zlepšovať modely, ktoré už boli v obehu.

Automobilka hovorí o modeli Renault Kangoo Z.E ako o zakladateľovi segmentu elektrických dodávok. Faktom je, že tento model bol prvým elektrickým úžitkovým autom, ktoré získalo prestížne ocenenie International Van of the Year. Dnes sa skúsenosti z tohto vývoja využívajú pri výrobe súčasnej verzie, ktorá nesie názov Renault Kangoo E-Tech.

Takto vyzerala prezentácia Renaultu Kangoo Z.E. pred 11 rokmi

Kangoo E-Tech schádza z výrobných liniek vo francúzskom závode Maubeuge a vyrobilo sa ho už viac ako 90 000 kusov. Ak by sa k tomu prirátali aj elektrické vozidlá vyrobené pre partnerov, číslo sa zvýši na 100 000 kusov.

Elektrické Kangoo je k dispozícii v dvoch dĺžkach, ako podlahová kabína, dodávka alebo osobné auto. O prispôsobenie namieru potrebám zákazníkov sa navyše dokáže postarať 350 certifikovaných prevádzok Renault Pro+.

Kto vlastní jubilejný Renault Kangoo E-Tech?

Kým dnes o elektromobilite počúvame z každej strany a pre mnohých je táto téma spojená s výzvami a obavami, niektoré spoločnosti sa touto cestou vybrali ešte v čase, keď bol neohrozeným kráľom úžitkového segmentu dieselový spaľovací motor. Jednou z takýchto spoločností bola firma TIBCO, ktorá sa špecializuje na ekologické digitálne služby.

Vďaka tomu, že sa elektromobilitou zaoberala už v minulosti, dnes TIBCO obnovuje svoju flotilu 800 vozidiel tak, že 50 % z nej budú tvoriť elektrické modely, vrátane 120 vozidiel Renault ZOE, 30 dodávok Kangoo E-Tech electric a 23 vozidiel Megane E-Tech electric. Takéto spolupráce a partnerstvá sú pre Renault dôležité, pretože pomáhajú rozvíjať ďalšie odborné znalosti v oblasti elektrických vozidiel. Najcennejšie skúsenosti totiž prináša prevádzkovanie elektrických vozidiel v praxi.

Maubeuge – súčasť ElectriCity

Modely Renault Kangoo pre celý svet sa od roku 1997 vyrábajú v továrni Renault Maubeuge v regióne Hauts-de-France (severné Francúzsko). Spolu so závodmi v Douai a Ruitz tvorí táto továreň nové centrum ElectriCity, teda najväčšie a podľa Renaultu tiež najkonkurencieschopnejšie centrum výroby elektrických vozidiel v Európe.

Značka prostredníctvom neho plánuje do roku 2025 vyrábať 480 000 elektrických vozidiel ročne. Renault do tohto závodu investoval 450 miliónov eur a nainštaloval tu novú dielňu na montáž batérií. Okrem modelu Kangoo E-Tech sa tu vyrábajú aj vozidlá pre partnerov Mercedes a Nissan. Elektromotor a nabíjačky pre Kangoo E-Tech sa vyrábajú v závode Renault Cléon v Normandii, severozápadne od Paríža.

V Maubeuge od januára 2022 priajli 164 ľudí, aby pokrili všetky druhy pozícii a prijímanie zamestnancov pokračovalo aj v roku 2023. Tieto nábory sú súčasťou dohody „Re-Nouveau France 2025“, ktorú podpísali odborové organizácie CFE-CGC, CFDT a FO v decembri 2021. Ich cieľom je prepojiť aktivity skupiny s Francúzskom. Závod Maubeuge spolu zamestnáva 2 500 ľudí.

ZdrojRenault
Aktuálne
Prečítajte si aj