Slovenská pošta zverejnila svoj výpočet aktivít, ktorými sa v roku 2024 snažila pokračovať v modernizácii svojich služieb a zvýšiť komfort zákazníkov.
Podľa pošty bol minulý rok prelomový z pohľadu rozšírenia kontaktných a prístupových poštových miest, ktorých pribudlo najviac v novodobej histórii, konkrétne viac ako 260. Za razantným rozšírením siete v roku 2024 stojí rozvoj nových foriem obchodných a výdajných miest – BalíkoBOXov a PoštaPOINTov
Zákazníci pošty môžu využívať 85 nových BalíkoBOXov a viac ako 180 nových PoštaPOINTov, na ktorých si môžu prevziať balíkové zásielky. Celkový počet poštových bodov, ktoré môžu ľudia využiť, dosahuje 1 900.
Viac možností pri posielaní a doručovaní
Okrem rozšírenia siete BalíkoBOXov (240) pošta upriamuje pozornosť na ich modernizáciu. Zákazníci si v nich balíček môžu nielen vyzdvihnúť, ale prostredníctvom BalíkoBOXu aj odoslať. V aplikácii Slovenskej pošty môžu svoju zásielku cez aplikáciu podať a zaplatiť. Potom ju stačí vložiť do BalíkoBOXu, alebo odovzdať na pošte a odoslané aj doručované zásielky je možné sledovať.
Možnosti pribudli aj pri doručovaní zásielok. Počas leta boli doručovatelia pošty vybavení multifunkčnými zariadeniami, ktoré umožňujú klientom uhradiť doručovateľom potrebnú sumu aj platobnou kartou.
Hlavnou oblasťou, do ktorej smeruje pošta svoje inovačné aktivity, sú elektronické služby, najmä elektronický podací hárok a mobilná aplikácia. Komfort zvyšuje tiež mobilná aplikácia poštových služieb, ktorá je dostupná na stiahnutie v Google Play a App store. Zákazník v nej nájde informácie o všetkých svojich zásielkach (prichádzajúcich, aj odoslaných), tieto zásielky môže jednoducho cez aplikáciu presmerovať, respektíve zmeniť deň ich doručovania.
V sekcii Pobočky nájde zoznam všetkých výdajných miest (okrem pôšt aj BalíkoBOXov a PoštaPOINTov), vrátane ich aktuálnych otváracích hodín. Pre niektoré pošty je dostupné aj generovanie poradového lístku ešte pre jej návštevou. Aplikáciu pošta doplnila o možnosť online úhrady za zásielky, okrem platieb prostredníctvom platobných kariet a internetbankingu sprístupnila platby cez Apple Pay a Google Pay.
V ponuke pošty sú aj finančné služby
Ponuka Slovenskej pošty priamo na pobočkách zahŕňa ja finančné služby. Okrem poštových poukážok, SIPO, výplat dôchodkov a dávok poskytuje službu Rýchly vklad a Rýchly výber. Rýchly vklad znamená vklad na akýkoľvek účet v akejkoľvek banke a Rýchly výber umožňuje výber z akéhokoľvek účtu cez platobnú kartu. Tieto služby zabezpečuje v spolupráci s partnerom na všetkých poštových pobočkách.
Na vybraných poštách môžu zákazníci využiť elektronické služby štátu a dostať sa napríklad k výpisu z obchodného registra, výpisu z registra trestov, výpisu z listu vlastníctva a osvedčovaniu dokumentov.