Iveco sľubuje, že bude prvou zo značiek, ktorá začne dodávať ťahače na vodíkový pohon v diaľkovej doprave. Aktuálne sa výrobca pripravuje na spustenie hromadnej výroby, pričom práce započal aj na potrebnej infraštruktúre.
V rámci spolupráce otvorila chemická spoločnosť Air Liquide špeciálnu vodíkovú čerpaciu stanicu neďaleko Marseille vo Francúzsku. Jedná sa o vysokotlakovú stanicu, ktorá bola vytvorená pre rýchle tankovanie kamiónov a bude prvou stanicou tohto typu v Európe. Každý deň bude možné natankovať až 2 tony vodíka uskladneného pri tlaku 700 barov. Jedná sa o ekologický vodík, ktorý bude na stanicu dodávaný prostredníctvom plynovodu.
![](https://www.cargomagazin.sk/wp-content/uploads/2023/07/iveco_nikola_tre_2023_1.jpg)
Spoločnosť očakáva, že do roku 2025 otvorí ďalšiu stanicu na juhu Francúzska, kde očakávajú najväčšiu koncentráciu vodíkovo poháňaných vozidiel. Iveco v tejto oblasti už vyzbieralo objednávku na 50 vozidiel, ktoré budú slúžiť na regionálnu dopravu.
![](https://www.cargomagazin.sk/wp-content/uploads/2023/07/Nikola_h2_truck-1024x574.png)
Iveco v tejto spolupráci prvý krát predstavilo upravený ťahač S-WAY na vodíkový pohon. Ťahač už bolo možné vidieť poď označením Nikola, ktorý bude predávaný pod touto značkou v USA. Vodíková veža umiestnená za kabínou predlžuje ťahač na celkovú dĺžku 4 metre. Na jedno natankovanie, ktoré trvá približne 20 minút prejde 800 kilometrov.