23 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Isuzu a Honda začali v Japonsku testovať svoje vodíkové nákladné auto

Isuzu Motors Limited a Honda Motor Co., Ltd. začali s testovaním vozidla GIGA FUEL CELL poháňaného palivovými článkami (FC) na verejných cestách v Japonsku. Vyvíjajú ho spoločne a počas testovania, ktoré je naplánované do septembra 2024, budú v testoch zbierať dáta a identifikovať technické problémy.

GIGA FUEL CELL má byť na trh uvedený v roku 2027. Prototypový model používaný pri tomto testovaní je rovnaký ako ten, ktorý bol vystavený na stánku skupiny Isuzu na výstave JAPAN MOBILITY SHOW 2023. Vodík ako palivo pre nákladné vozidlá si tak získava popularitu už nielen v Európe.

GIGA FUEL CELL v praxi

Isuzu a Honda veria, že technológia palivových článkov, využívajúca vodík ako palivo bez emisií CO2, bude efektívna pre dosiahnutie uhlíkovej neutrality ťažkých nákladných vozidiel. Od podpísania dohody o spoločnom výskume nákladných vozidiel s palivovými článkami v januári 2020 obe spoločnosti pracujú na overovaní kompatibility systému palivových článkov s ťažkými nákladnými vozidlami. Chcú vyvinúť bázu pre základné technológie, ako sú technológie riadenia vozidiel.

Testovanie prebieha od decembra 2023 do septembra 2024 v japonskej oblasti Kanto, v prefektúrach Točigi, Saitama, Tokio a Kanagawa. Za test sú zodpovedné Isuzu Logistics a Honda Logistics a testovať sa bude iba jedno vozidlo. Testovať sa bude praktickosť pri manipulácii s nákladom, jazda po verejných komunikáciách, riadenie prevádzky vozidla vrátane dopĺňania vodíka aj jeho kompatibilita s trhom ťažkých nákladných vozidiel.

VozidloPodvozokCYJ77C-WX Low deck 8×4 rigid truck
Celková dĺžka/šírka/výška11 980 mm / 2 490mm / 3 770mm
Celková váha vozidlá25 t
Vodíkové palivové článkyTypHonda Fuell Cell Stack
Výkon103kW x 4
Vysokotlakový vodíkový systémTlak pri tankovaní70 Mpa
Kapacita vodíka56 kg
MotorTypAC synchrónny elektrický motor
Výkon320 kW
Vysokonapäťová batériaTypLithium-ion batéria
Dojazd viac ako 800km
Ďalšie prvkyNabíjačka pre externé nabíjanie2 (CHAdeMO konektor)
Maximálna kapacita530 kWh
Aktuálne
Prečítajte si aj