24 C
Bratislava
utorok, 25 júna, 2024
46 300 1 430 18 600

V Magdeburgu otvorili vodíkovú čerpaciu stanicu pre nákladné autá

V nemeckom Magdeburgu otvorili novú vodíkovú čerpaciu stanicu pre nákladné vozidlá. Rozšírila sa tak sieť vodíkových čerpacích staníc v Nemecku aj možnosti prepravy tovaru s využitím vozidiel poháňaných vodíkom.

Za výstavbou a odteraz už aj prevádzkou vodíkovej čerpacej stanice stojí spoločnosť H2 MOBILITY Deutschland GmbH & Co. KG, ktorá sa rozširovani vodíkovej infraštruktúry v Nemecku venuje od roku 2015.

S vlastnými inováciami

Výdajný stojan čerpacej stanice je inováciou od H2 MOBILTY Deutschland, ktorú spoločnosť sama vyvinula a požiadala aj o jej patent. Tento patent je výsledkom skúseností z tisícok tankovaní a spája inteligentné riadenie a technológiu v čo najmenšom priestore. Podľa spoločnosti spĺňa požiadavky na spoľahlivé vysokovýkonné tankovanie niekoľkých kamiónov za sebou.

Foto: H2 Live

„Na Glindenberger Weg sa sme spolu s miestnymi logistickými spoločnosťami našou vodíkovou čerpacou stanicou pre nákladné vozidlá vytvoril ekosystém infraštruktúry. Miesto je vzorom pre logistiku, ktorá sa už teraz spolieha na udržateľné systémy pohonu. DACHSER, Norma a Samsung SDS už demonštrujú v praktických testoch s vozidlami Hyundai XCIENT Fuell Cell, aký jednoduchý prechod je. Maloobchodné a logistické spoločnosti odtiaľto prevádzkujú pravidelné linky do Berlína, Lipska a Hannoveru. S našou masívnou expanziou 350-barovej siete existuje stále viac príležitostí na prechod na vodík v ťažkej nákladnej doprave – aj v iných regiónoch Nemecka,“ vysvetľuje Lorenz Jung, výkonný riaditeľ a CCO H2 MOBILITY Deutschland.

Výhodná poloha na A2

Vodíková čerpacia stanica pre kamióny TotalEnergies Autohof Magdeburg, Glindenberger Weg 3, má výhodnú polohu priamo na A2 a uzatvára medzeru na prepravu tovaru pomocou vodíka medzi Magdeburgom a Hannoverom, Berlínom a Lipskom. Dopravné spoločnosti DACHSER, potravinový diskont Norma a Samsung SDS už možnosť tankovania vodíka využívajú.

Foto: H2 Live

Na otvorení boli tri nákladné vozidlá Hyundai XCIENT Fuel Cell, ako aj vozidlo na zber odpadu FAUN ENGIUNIUS BLUPOWER H2 a Iveco Daily FCEV. Spoločnosť H2 MOBILITY Deutschland získala 400 000 eur na výstavbu vodíkovej stanice pre nákladné vozidlá z Národného inovačného programu pre technológiu vodíkových a palivových článkov (NIP) od Spolkového ministerstva pre digitalizáciu a dopravu (BMDV).

Vodíkové čerpacie stanice v Nemecku

V súčasnosti môžu vozidlá s palivovými článkami tankovať pri tlaku 700 barov na viac ako 80 verejných čerpacích staniciach H2 MOBILITY v Nemecku, vrátane osobných automobilov a menších úžitkových vozidiel, či vozidiel pre zber opdadu. Päť ďalších čerpacích staníc je v štádiu plánovania, výstavby alebo uvádzania do prevádzky.

Tankovanie pri 350 baroch je možné pre autobusy a nákladné autá na 15 staniciach. Ďalšie rozširovanie siete pre úžitkové vozidlá bude závisieť od dopytu, a to aj pozdĺž koridorov TEN-T. V súčasnosti sa realizuje 27 možností tankovania pre tlak 350 barov. V štádiu plánovania, výstavby alebo uvádzania do prevádzky je päť ďalších čerpacích staníc pre tlak 700 barov.

Aktuálne
Prečítajte si aj