-1 C
Bratislava
štvrtok, 5 decembra, 2024
46 300 1 430 18 600

eActros 600 na zimnej skúške u diaľničiarov

Advertisement

Po minuloročnej premiére sa Mercedes-Benz eActros 600 dostáva už aj do reálneho testovania u zákazníkov. Jedným z nich je spoločnosť Autobahn GmbH, firma vlastnená nemeckou federálnou vládou, ktorá sa stará o diaľnice.

Tá skúšala batériový elektrický eActros 600 v náročných zimných podmienkach na začiatku februára. Autobahn GmbH použila prototyp elektrického nákladného vozidla na úseku diaľnice A2 medzi Hammom a Bielefeldom spolu s návesom Epoke.

eActros 600 praktický test
Foto: Daimler Trucks

Špeciálny ťahač aj náves

Ako preventívne opatrenie pred zamŕzaním povrchu vozovky a vytváraním ľadovej pokrývky sa používal roztok vody so soľou, ekologickejšia alternatíva k bežnej cestnej soli. Špeciálny náves umožňuje rozprašovanie roztoku v rýchlosti až 80 km/h a na šírku 12 metrov. Náves je poháňaný nezávisle od ťahača, svojou zadnou nápravou.

Foto: Daimler Trucks

Rozprašovač roztoku je ovládaný bezdrôtovo prostredníctvom rádiového diaľkového ovládania. Testovanie ukázalo, že preventívne rozprašovanie roztoku v zimnej údržbe môže byť vykonávané aj s elektrickými nákladnými vozidlami.

Foto: Daimler Trucks

Sériová výroba má začať na jeseň

eActros 600 pre diaľkovú dopravu oslávil svoju svetovú premiéru v októbri 2023. Začiatok sériovej výroby je naplánovaný na koniec roku 2024. Vysoká kapacita batérie viac ako 600 kilowatthodín, z čoho bolo odvodené aj označenie 600, a nová elektrická hnacia náprava vyvinutá interne Mercedesom, umožňujú elektrickému nákladnému vozidlu podľa výrobcu dosiahnuť dojazd 500 kilometrov bez potreby nabíjania.

Foto: Daimler Trucks

Emisná stopa eActros 600 závisí predovšetkým od mixu elektrickej energie použitej na prevádzku. S aktuálnym európskym energetickým mixom dosahuje eActros 600 úsporu CO2 okolo 40 % v porovnaní s porovnateľným dieselovým Actrosom, pri použití plne obnoviteľných zdrojov energie stúpa úspora na viac ako 80 % počas celého životného cyklu produktu, teda 10 rokov od ťažby surovín.

Foto: Daimler Trucks

To zodpovedá úspore okolo 370 až 775 ton CO2. eActros 600 tak dokáže kompenzovať vyššiu CO2 stopu z výroby kvôli svojim batériám už v druhom alebo prvom roku prevádzky v diaľkovej doprave.

Foto: Daimler Trucks
Advertisement
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement