12.3 C
Bratislava
sobota, 2 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Jungheinrich prebral spoločnosť Magazino

Nemecký špecialista na intralogistiku Jungheinrich kompletne prebral mníchovskú spoločnosť Magazino špecializujúcu sa na robotiku. Okrem svojho podielu, ktorý mal v tejto spoločnosti od roku 2020 a v roku 2022 ho zvýšil na 21,7 %, získal Jungheinrich aj všetky akcie zakladateľov a doterajších spoluakcionárov, a.s. Cellcom, Fiege Logistik a Körber.

Transakcia nadobudla účinnosť hneď po podpise ešte koncom augusta. Strany sa dohodli, že kúpnu cenu nezverejnia. Magazino sa bude naďalej rozvíjať ako nezávislá spoločnosť v rámci skupiny Jungheinrich a bude využívať jej globálnu predajnú a servisnú sieť. Magazino budú naďalej viesť jeho dvaja spoluzakladatelia Frederik Brantner a Lukas Zanger, ktorých doplní Moritz Tenorth. 

Strategický krok pre Jungheinrich

Pre Jungheinrich je úplné prevzatie Magazina ďalším strategickým krokom k posilneniu jej odborných znalostí v oblasti automatizácie. Magazino vzniklo v roku 2014, zamestnáva približne 130 ľudí a má jeden z najväčších tímov pre vývoj mobilnej robotiky v Európe. Zákazníkom ponúka výkonnú technologickú platformu, ktorá umožňuje logistickým robotom pracovať aj v zmiešanom prostredí človek-stroj.

Vďaka tomu sa roboty dokážu inteligentne pohybovať v sklade ale aj selektívne vyberať a prepravovať potrebné predmety. Systém a roboty spoločnosti Magazino sa už používajú v skladoch rôznych priemyselných zákazníkov, internetových predajcov a poskytovateľov logistických služieb. Riadiaci softvér pre roboty v komplexných logistických prostrediach už integrovali aj v plne automatizovanom nízkozdvižnom vozíku EAEa, ktorý Jungheinrich vyrába a predstavila ho na tohtoročnom veľtrhu intralogistiky LogiMAT.

Odborné znalosti sú a budú kľúčové

Pre Jungheinrich je toto spojenie správnym krokom v rámci rozširovania svojho podnikania s automatizovanými a autonómnymi vozidlami. V budúcnosti budú odborné znalosti Magazina v oblasti softvéru a vývoja ešte užšie integrované do vývoja produktov Jungheinrichu.

Magazino získa prístup k medzinárodnej predajnej a servisnej sieti spoločnosti Jungheinrich a stane sa súčasťou širokého portfólia intralogistických produktov a riešení. Značka Magazino zostane zachovaná a spoločnosť bude naďalej spolupracovať s externými integračnými partnermi a zákazníkmi.

Dr. Lars Brzoska, predseda predstavenstva spoločnosti Jungheinrich, ocenil kvality manažmentu a odborníkov pracujúcich v Magazine. Podľa neho má firma vynikajúce softvérové kompetencie a vyvinula riešenia, ktoré majú potenciál dlhodobo formovať budúcnosť intralogistiky. V skupine Jungheinrich ich chcú využiť na to, aby podporovali ďalší rozvoj inovatívnych riešení v oblasti automatizácie a robotiky.

Podobný názor vyjadril aj generálny riaditeľ a spoluzakladateľ Magazina Frederik Brantner. Vníma totiž rastúcu potrebu automatizácie skladov. Riadením robotov v tomto komplexnom prostredí podľa neho Magazino získalo jedinečné odborné znalosti, ktoré chce ďalej rozširovať. Zároveň sa Brantner poďakoval predchádzajúcim investorom za dôveru, ktorú do spoločnosti vložili a za dlhoročnú úspešnú spoluprácu.

Aktuálne
Prečítajte si aj