16.9 C
Bratislava
nedeľa, 14 apríla, 2024
46 300 1 430 18 600

VW Transporter a Caravelle dostanú novú generáciu

Spoločnosť Volkswagen Commercial Vehicles konečne oznámila dlho očakávanú novinku: súčasné modely Transporter 6.1 a Caravelle 6.1 dostanú v roku 2025 svojich nástupcov. Nová generácia dostala významné vylepšenia vo všetkých smeroch.

Značka chce svojim firemným aj súkromným zákazníkom umožniť dlhodobé plánovanie ich vozidiel a flotíl, preto začal predpredaj nového modelu Transporter v Nemecku už 14. decembra. Nová generácia ponúka výrazne rozšírenú štandardnú výbavu oproti svojim predchodcom, vrátane digitálnej palubnej dosky, centrálneho displeja a najnovších asistenčných systémov. Po prvýkrát značka vyvinula produktový rad, ktorý bude dostupný s turbodieselovými, plug-in hybridnými a elektrickými pohonnými jednotkami.

VW Transporter 2025 interier
Foto: VW CV

Špecifická DNA značky Volkswagen

Nový Transporter je vďaka svojmu čistému dizajnu vpredu aj vzadu jasne rozpoznateľný ako súčasť modelového radu Volkswagen Commercial Vehicles. LED predné svetlomety sú štandardnou vybavou a podľa značky menia štandard aerodynamiky pre komerčné vozidlá tohto rozmeru. LED svetlomety sú štandardne použité aj vzadu. Podobne ako jeho predchodcovia, aj nový Transporter môže byť konfigurovaný buď s dvomi typmi zadných dverí.

Rozšírená štandardná výbava

Okrem nových LED svetlometov a LED svetelných prvkov bude nový Transporter štandardne dodávaný s funkciami ako je elektronická parkovacia brzda s funkciou Auto Hold, 12-palcový digitálny prístrojový panel (Digital Cockpit), infotainment systém (vrátane DAB+, Apple CarPlay, Android Auto či online služieb a dotykového displeja), multifunkčný volant, dažďový senzor, systém Lane Assist na udržiavanie v jazdnom pruhu, autonómne brzdenie Front Assist a dynamické zobrazenie dopravných značiek s varovaním pred nesprávnym smerom jazdy.

VW Transporter interiér foto 2
Foto: VW CV

Rozsiahla škála karosérií

Volkswagen Commercial Vehicles bude nový Transporter ponúkať ako dodávku (bez okien vzadu), dodávku vo verzii Plus, teda s druhým radom sedadiel, dodávku s L-partíciou, Kombi s oknami vzadu a dlhú verziu s bočnicou (s dvojitou kabinou). Verzia Caravelle príde neskôr. Modely Kombi a klasická dodávka budú tiež voliteľne dostupné s vysokým strešným nadstavcom a predĺženým rázvorom kolies. Vysoký strešný nadstavec je možné kombinovať aj s krátkym rázvorom kolies.

Dodatočná dĺžka a šírka:

Nový Transporter je dlhý 5 050 mm, čo predstavuje nárast o 146 mm oproti predchodcovi. Rázvor kolies sa predĺžil o 97 mm na 3 100 mm a dostupný bude aj voliteľný predĺžený rázvor kolies dlhší o 400 mm (celková dĺžka 5 450 mm). S vonkajšou šírkou 2 032 mm je o 128 mm širší než predchodcovia (bez spätných zrkadiel). Väčšie vonkajšie rozmery prospeli vnútornému priestoru, bude teda možné prepraviť viac nákladu alebo komfortnejšie prepravovať cestujúcich.

Viac nákladného priestoru aj ťažší príves

Hodnoty pre maximálne užitočné zaťaženie a maximálnu kapacitu ťažného prívesu sa takisto zlepšili. Najväčší objem nákladu pre Transporter s bežným rázvorom kolies a štandardným strešným nadstavcom sa zvýšil na 5,8 m3. Maximálna šírka medzi blatníkmi kolies sa zväčšila o 148 mm na 1 392 mm.

Štandardné užitočné zaťaženie Transportera so štandardným rázvorom a pohonom TDI sa zvýšil z 1,2 na 1,3 tony. Maximálnu váha ťahaného prívesu tejto verzie sa zvýšila z 2,5 na 2,8 tony (pre dodávku s dieselovým motorom a výkonom 110 kW a 125 kW). Maximálne zaťaženie strechy vzrástlo zo 150 kg na 170 kg.

Inovatívna škála pohonov

Spoločnosť Volkswagen Commercial Vehicles bude prvýkrát uvádzať na trh nový Transporter s pohonom plug-in hybrid (eHybrid) a všetkými elektrickými pohonmi (eTransporter), ako alternatívu k turbodieselovým motorom (TDI). Alternatívne pohony prídu v neskoršom termíne. Predpredaj začína s turbodieslovými motormi pre vozidlá s typovým schválením N1 – teda dodávkový automobil, dodávkový automobil Plus, dodávkový automobil s L-partíciou a dvojitou kabinou.

Nové motory TDI sú dostupné v troch výkonových variantoch: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Tieto budú nasledované plug-in hybridným pohonom so systémovým výkonom 171 kW (233 k) a štyrmi elektrickými pohonmi s výkonom 85 kW (116 k), 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k).

Batérie elektrických modelov budú mať inštalovanú kapacitu 83 kWh. Základná verzia s elektromotorom 85 kW bude dodávaná s batériou s kapacitou 54 kWh. Modely TDI a eHybrid majú pohon predných kolies. Pohon všetkých kolies 4MOTION je dostupný ako voliteľná opcia pre modely TDI od 110 kW. Modely so všetkými elektrickými pohonmi majú pohon zadných kolies; plánuje sa aj elektrická verzia s pohonom všetkých kolies.

S výrazne rozšírenou štandardnou výbavou a motorom TDI s výkonom 81 kW (110 k) je nový Transporter na nemeckom trhu v ponuke od 36 780 eur bez DPH, pričom cena platí na objednávky v prvých mesiacoch od spustenia predpredaja.

ZdrojVW CV
Aktuálne
Prečítajte si aj