Spoločnosť Kuehne+Nagel Slovensko oznámila významné rozšírenie svojho pôsobenia v oblasti kontraktnej logistiky. Získala nového klienta z automotive odvetvia.
Od 1. júla 2025 vďaka získaniu nového klienta z automotive priemyslu logistický špecialista trojnásobne zvýši počet zamestnancov v príslušnej obchodnej jednotke. V kontexte rekordne nízkej nezamestnanosti v Bratislavskom kraji ide o mimoriadne významný krok, ktorý si vyžiadal precíznu prípravu a riadenie zmien, vrátane prechodu práv a povinností zamestnancov od predošlého dodávateľa.

Prístup nad rámec legislatívy
Prechod práv a povinností sa podľa Zákonníka práce realizuje ako štandardný právny proces, no samotná implementácia v praxi závisí od zamestnávateľa. Kuehne+Nagel sa rozhodlo pristúpiť k tejto výzve s dôrazom na ľudský faktor.
„Forma prechodu práv a povinností zamestnancov sa síce riadi Zákonníkom práce, ale spôsob, akým prechod prebehne, je už na nás. Chceli sme, aby ľudia cítili, že sú u nás naozaj vítaní a že ich v celom procese budeme sprevádzať a podporovať. Preto sme nad rámec zákonných povinností volili opakované osobné stretnutia na prevádzke a individuálne rozhovory. Aj pri veľkých zmenách je možné sprostredkovať zamestnancom úprimný záujem a osobnú starostlivosť. Neoddeliteľnou súčasťou komunikačnej stratégie bolo priebežne poskytovať jasné a pravdivé informácie tak, aby sme pomohli zamestnancom zvládnuť prípadnú neistotu vyplývajúcu z tejto zmeny,“ vysvetľuje Dušana Kostická, manažérka ľudských zdrojov Kuehne+Nagel Slovensko.
Prechod medzi dvoma zamestnávateľmi predstavuje zložité manažovanie zmien, ktoré si vyžaduje zosúladenie firemných kultúr, dôslednú komunikáciu a garanciu nepretržitého chodu prevádzky. V prípade nového klienta bolo neprerušené fungovanie podmienkou.
„S predošlým zamestnávateľom, klientom aj novými kolegami sme komunikovali prechod veľmi otvorene. Posilnili sme HR tím a pripravili záložné plány, vrátane ďalšieho možného masového náboru. Tento vďaka jasnej a včasnej komunikácii nebolo potrebné spustiť. Väčšina zamestnancov plynule prechádza k nám,“ dodáva Kostická.

Transparentnosť ako základ dôvery
Kuehne+Nagel kládlo dôraz na otvorenú komunikáciu počas celého prechodového procesu. Novým kolegom sa v úvode osobne predstavil vrcholový manažment spoločnosti. Nasledovali tzv. Town Hall stretnutia, na ktorých sa zúčastnili aj zástupcovia klienta a predchádzajúceho zamestnávateľa. Podpornou pomôckou bol dokument so zoznamom najčastejších otázok a odpovedí, ktorý sa priebežne aktualizoval.
„Najdôležitejšie bolo budúcim kolegom ukázať, že ich pracovné podmienky zostanú zachované – v súlade so zákonom. Všetky otázky, aj tie zdanlivo jednoduché či opakované, sme brali vážne a zodpovedali ich. Popri spoločných stretnutiach sme vytvorili aj priestor na individuálne rozhovory, ktoré pomohli posilniť pocit dôvery a psychologického bezpečia. Na ich pracovisku bol celé mesiace k dispozícii náš HR tím, pripravený odpovedať na akékoľvek obavy. Našou opakovanou a plánovanou prítomnosťou sme prejavili súlad s deklarovaným záujmom o ľudí a mohli sme začať vytvárať nové spojenia s budúcimi zamestnancami,“ dopĺňa Kostická. „S kolegami komunikujeme nielen o dni samotného prechodu, ale aj o tom, čo príde po ňom – v prvých dňoch a týždňoch. Vieme, že budú potrebovať našu zvýšenú pozornosť a podporu.“
Rast a nový klient z automotive
Nový klient z automotive odvetvia neznamená len nárast výkonu a objemov práce, ale aj významný rozvoj tímu. Spoločnosť vníma túto expanziu ako príležitosť na obohatenie internej kultúry.
„S novými kolegami prichádzajú aj nové pohľady a skúsenosti – a práve to môže byť pre nás všetkých obohacujúce. Každá zmena si vyžaduje čas, preto im chceme vytvoriť priestor, aby sa mohli udomácniť a cítiť sa medzi nami dobre,“ uvádza Radoslav Miko, generálny riaditeľ Kuehne+Nagel Slovensko. „Starostlivosť o ľudí vnímame ako prirodzenú súčasť našej kultúry – nie ako jednorazové gesto. Pravidelne sa zamýšľame nad tým, čo a ako zlepšiť. Aj vďaka tomu dosahuje naša obchodná jednotka kontraktnej logistiky vysoké hodnotenia v interných prieskumoch spokojnosti a dôvery zákazníkov. Rastie nielen tímovo, ale aj výsledkovo – a sme radi, že noví kolegovia budú pri tom.“