22.7 C
Bratislava
nedeľa, 13 júla, 2025

IVECO S-eWay druhej generácie dostalo dojazd 600 km

Po minuloročnom uvedení elektrického modelu S-eWay Rigid (podvozok) včera značka oficiálne uviedla nový elektrický ťahač IVECO S-eWay Artic.

Nový elektrický ťahač IVECO S-eWay má systém LFP batérií, ktorý sa popdľa značky vyznačuje vysokou energetickou kapacitou. Na batérie sa vzťahuje záruka až 10 rokov alebo 1,2 milióna najazdených kilometrov, čo podľa značky predstavuje nový štandard odolnosti a spoľahlivosti v segmente elektrických nákladných áut.

IVECO s-eWay Artic počas osláv 50. výročia založenia značky
Foto: IVECO

IVECO S-eWay druhej generácie

Ťahač IVECO S-eWay svojim výzorom neezapadá do dizajnovej línie značky. Ide totiž o model, ktorý IVECO začalo vyvíjať ešte so spoločnosťou Nikola Motors. Ich spolupráca sa však pred niekoľkými rokmi skončila a IVECO v projekte pokračovalo samostatne.

IVECO pritom už elektrický ťahač predstavilo skôr, išlo však iba o malú sériu vozidiel v počte asi 100 kusov, ktoré boli určené pre špecifické trhy (Nemecko, Švajčiarsko, Francúzsko, Taliansko). Tento nový je však technologicky vyspelejší a ide v podstate o druhú generáciu. Novinka má aktualizovanú architektúru a zdieľa kľúčové prvky s ako kabínu, elektroinštaláciu systémy ADAS alebo rozhranie človek-stroj (HMI) s dieslovým ťahačom modelového roka 2024.

Nový elektrický ťahač IVECO S-eWay Artic
Foto: IVECO

Ak by sme sa pozreli na konkrétne rozdiely, nový S-eWay Artic aktualizovanú vysokonapäťovú architektúru a nové batérie od čínskeho výrobcu CATL. Sú priečne uložené a ich max. kapacita je 603 kWh, z čoho je 97 % využiteľných. Takáto kapacita má postačovať na dojazd 600 km. Nabitie z 20 % na 80 % trvá podľa značky asi 60 minút, pretože auto zvládne nabíjací výkon 350 kW. Systém tepelného manažmentu udržiava optimálnu teplotu batérií v rozsahu od -30 °C do +45 °C. Druhá generácia elektrického S-eWay sa bude vyrábať sériovo s plánovaným spustením výroby v 1. štvrťroku 2026.

Prvé dodávky sú naplánované na rok 2026

Talianska značka sa o svojej novinke nebojí hovoriť ako o aute na regionálnu aj diaľkovú distribúciu. Elektrická náprava bola vyvinutá sesterskou značkou FPT Industrial, poskytuje stály výkon 480 kW priamo na kolesá. Takýto systém eliminuje energetické straty typické pre klasické hnacie ústrojenstvo a zvyšuje účinnosť.

Nové IVECO S-eWay Artic
Foto: Cargo magazín

V konfigurácii 4×2 má S-eWay plne pneumatické odpruženie, ktoré zvyšuje jazdný komfort a ovládateľnosť, 9-tonová plne pneumatická náprava s rázvorom 3 932 mm umožňuje flexibilitu v konfigurácii nadstavieb a rozložení hmotnosti vrátane väčších batérií. Elektrická architektúra je flexibilná a umožňuje integráciu systému ePTO pre bezemisnú prevádzku chladiarenských nadstavieb.

Kabína vodiča ponúka rovnaké rozloženie ako dieselová verzia S-Way, takže vodiči si nemusia zvykať na nové rozhranie. Elektrická verzia však prináša špeciálny HMI panel, ktorý v reálnom čase zobrazuje kľúčové prevádzkové dáta pre optimalizáciu spotreby a celkového výkonu.

S elektrickým pohonom príde aj softvérový ekosystém

S-eWay ponúka službu Smart Routing prostredníctvom nového 10″ infotainmentu. Tá umožňuje presné plánovanie trasy podľa typu misie. Nová aplikácia Easy App ponúka ovládanie a prístup k dôležitým informáciám v kabíne aj mimo nej.

Výročný ťahač S-Way k oslave 50. narodenín značky
Foto: IVECO

IVECO rozširuje aj vernostný program Drivers Fidelity Club aj pre elektrické modely, čím chce motivovať vodičov k úspornej a bezpečnej jazde. V rámci IVECO Services sú k dispozícii nové balíky eCharge Pack, ktoré zjednodušujú nabíjanie vďaka prepojeným riešeniam a inteligentnej infraštruktúre.

IVECO CAPITAL k tomu ponúka komplexné financovanie, poistenie a doplnkové služby, ktoré sú plne integrované do servisného balíka značky. Každý zákazník si môže vyskladať model financovania podľa svojich potrieb.

Aktuálne
Prečítajte si aj