7.9 C
Bratislava
štvrtok, 6 novembra, 2025

Do sveta úžitkových vozidiel sa pokúsi vstúpiť startup FLYNT

Startup FLYNT oficiálne predstavil svoj prvý plne elektrický ľahký úžitkový automobil (eLCV), určeného pre európske flotily. 

FLYNT zvolil odlišný prístup, definuje sa ako „asset-light OEM“, teda výrobca, ktorý neprevádzkuje vlastné továrne, ale sústreďuje sa na produktový vývoj, zákaznícku skúsenosť a budovanie obchodno-servisného ekosystému v Európe. Výrobu a výskum realizuje cez strategické partnerstvá, pričom prvý model vzniká v spolupráci s čínskou spoločnosťou MiracoMotor, ktorá patrí pod známejšiu a podstatne väčšiu GAC Group.

FLYNT odhalil prvé technické parametre

FLYNT si zvolil partnera z Číny, pretože čínske firmy v súčasnosti masívne investujú v oblasti elektrifikácie. Podľa spoločnosti realizujú rozsiahly výskum a vývoj a dosahujú nákladovú efektívnosť v oblasti batérií a pohonov. FLYNT chce túto technológiu lokalizovať pre európske podmienky a prispôsobiť ju potrebám flotilových zákazníkov v EÚ.

Prvý model FLYNT-u je vozidlo s plne elektrickou architektúrou, teda nie elektrifikovaná spaľovacia verzia. Dostupné bude s pohonom prednej alebo zadnej nápravy aj s pohonom všetkých kolies. Inžinieri zvolili 100 kWh batériu typu NCM, ktorá poskytuje dojazd 500 km (WLTP). Spotreba má byť na úrovni 20 kWh/100 km pre verziu s celkovou hmotnosťou 3,5 tony. Nabíjanie je podporované výkonom 22 kW AC a až 220 kW DC, pričom z 30 na 80 % je možné batériu nabiť za 20 minút. Vozidlo je vybavené aj obojsmerným nabíjaním – teda funkciami Vehicle-to-Grid (V2G) a Vehicle-to-Load (V2L), ktoré umožňujú napájanie externých zariadení alebo vrátenie energie do siete.

Elektrická dodávka FLYNT počas testovania
Foto: FLYNT

Nákladový priestor sa pohybuje od 8,7 do 16,5 m³, maximálna nosnosť dosahuje 1 630 kg. Interiér ponúka moderný digitálny kokpit s 12,8-palcovou centrálnou obrazovkou a 8,8-palcovým prístrojovým panelom, bezdrôtovú konektivitu a funkcie pre mobilnú kanceláriu. Vozidlo je štandardne vybavené ADAS systémami na úrovni 2, pripravené na autonómiu úrovne 4, a má 800 V architektúru vrátane kybernetickej ochrany.

Nízke prevádzkové náklady a digitálna podpora

FLYNT sľubuje výrazne nižšie celkové náklady na vlastníctvo (TCO) v porovnaní s dieselovými alternatívami vďaka vysokej energetickej efektivite, nízkym nákladom na údržbu a minimálnym prestojom. Správu vozového parku dopĺňa vlastná digitálna platforma, ktorá ponúkne sledovanie výkonu, prediktívnu údržbu aj energetické plánovanie.

Elektrické dodávky značky FLYNT
Foto: FLYNT

Zákaznícka skúsenosť bude postavená na digitálnom základe – od výberu vozidla až po jeho servis. FLYNT deklaruje záujem o dlhodobé partnerstvá s lokálnymi servisnými a predajnými subjektmi, aby dokázal zabezpečiť vysoký štandard služieb od prvého dňa uvedenia vozidla na trh.

Podľa zakladateľov spoločnosti bola vývojová fáza vedená v úzkej spolupráci s európskymi flotilovými zákazníkmi. Počas 18 mesiacov prebiehali konzultácie s operátormi v oblastiach logistiky, stavebníctva či remeselných služieb. Tento „co-creation“ prístup umožnil definovať, čo elektrický van musí zvládnuť – od dojazdu cez nabíjanie až po digitálne funkcie.

Prototyp vozidla bol prvýkrát predstavený v Číne v januári 2025. V lete dorazí do Európy, kde bude súčasťou pilotných prevádzok a testovacích jázd. Oficiálne uvedenie na trh v prvých európskych krajinách je naplánované na rok 2026, pričom FLYNT plánuje následnú expanziu do všetkých 26 cieľových trhov v regióne.

Aktuálne
Prečítajte si aj