Startup FLYNT oficiálne predstavil svoj prvý plne elektrický ľahký úžitkový automobil (eLCV), určeného pre európske flotily.
FLYNT zvolil odlišný prístup, definuje sa ako „asset-light OEM“, teda výrobca, ktorý neprevádzkuje vlastné továrne, ale sústreďuje sa na produktový vývoj, zákaznícku skúsenosť a budovanie obchodno-servisného ekosystému v Európe. Výrobu a výskum realizuje cez strategické partnerstvá, pričom prvý model vzniká v spolupráci s čínskou spoločnosťou MiracoMotor, ktorá patrí pod známejšiu a podstatne väčšiu GAC Group.
FLYNT odhalil prvé technické parametre
FLYNT si zvolil partnera z Číny, pretože čínske firmy v súčasnosti masívne investujú v oblasti elektrifikácie. Podľa spoločnosti realizujú rozsiahly výskum a vývoj a dosahujú nákladovú efektívnosť v oblasti batérií a pohonov. FLYNT chce túto technológiu lokalizovať pre európske podmienky a prispôsobiť ju potrebám flotilových zákazníkov v EÚ.
Prvý model FLYNT-u je vozidlo s plne elektrickou architektúrou, teda nie elektrifikovaná spaľovacia verzia. Dostupné bude s pohonom prednej alebo zadnej nápravy aj s pohonom všetkých kolies. Inžinieri zvolili 100 kWh batériu typu NCM, ktorá poskytuje dojazd 500 km (WLTP). Spotreba má byť na úrovni 20 kWh/100 km pre verziu s celkovou hmotnosťou 3,5 tony. Nabíjanie je podporované výkonom 22 kW AC a až 220 kW DC, pričom z 30 na 80 % je možné batériu nabiť za 20 minút. Vozidlo je vybavené aj obojsmerným nabíjaním – teda funkciami Vehicle-to-Grid (V2G) a Vehicle-to-Load (V2L), ktoré umožňujú napájanie externých zariadení alebo vrátenie energie do siete.

Nákladový priestor sa pohybuje od 8,7 do 16,5 m³, maximálna nosnosť dosahuje 1 630 kg. Interiér ponúka moderný digitálny kokpit s 12,8-palcovou centrálnou obrazovkou a 8,8-palcovým prístrojovým panelom, bezdrôtovú konektivitu a funkcie pre mobilnú kanceláriu. Vozidlo je štandardne vybavené ADAS systémami na úrovni 2, pripravené na autonómiu úrovne 4, a má 800 V architektúru vrátane kybernetickej ochrany.
Nízke prevádzkové náklady a digitálna podpora
FLYNT sľubuje výrazne nižšie celkové náklady na vlastníctvo (TCO) v porovnaní s dieselovými alternatívami vďaka vysokej energetickej efektivite, nízkym nákladom na údržbu a minimálnym prestojom. Správu vozového parku dopĺňa vlastná digitálna platforma, ktorá ponúkne sledovanie výkonu, prediktívnu údržbu aj energetické plánovanie.

Zákaznícka skúsenosť bude postavená na digitálnom základe – od výberu vozidla až po jeho servis. FLYNT deklaruje záujem o dlhodobé partnerstvá s lokálnymi servisnými a predajnými subjektmi, aby dokázal zabezpečiť vysoký štandard služieb od prvého dňa uvedenia vozidla na trh.
Podľa zakladateľov spoločnosti bola vývojová fáza vedená v úzkej spolupráci s európskymi flotilovými zákazníkmi. Počas 18 mesiacov prebiehali konzultácie s operátormi v oblastiach logistiky, stavebníctva či remeselných služieb. Tento „co-creation“ prístup umožnil definovať, čo elektrický van musí zvládnuť – od dojazdu cez nabíjanie až po digitálne funkcie.
Prototyp vozidla bol prvýkrát predstavený v Číne v januári 2025. V lete dorazí do Európy, kde bude súčasťou pilotných prevádzok a testovacích jázd. Oficiálne uvedenie na trh v prvých európskych krajinách je naplánované na rok 2026, pričom FLYNT plánuje následnú expanziu do všetkých 26 cieľových trhov v regióne.

