9.4 C
Bratislava
sobota, 20 apríla, 2024
46 300 1 430 18 600

Prvé foto: Nová prístrojová doska Scania Smart Dash

Už skôr sme písali o tom, že Scania chystá novú digitálnu prístrojovú dosku pre svoje nákladné vozidlá, autobusy a autokary. Konečne vieme viac detailov. Nová prístorojová doska Scania Smart Dash je podľa očakávaní digitálna a značka sľubuje vodičom chytrejšie a bezpečnejšie ovládanie, viac informácií a väčší pokoj za volantom.

Nová digitálna prístrojová doska má vodičom priniesť vynikajúci prehľad o vozidle a jeho okolí a tiež pôsobiť ako virtuálny chytrý spoločník, ktorý bude poskytovať diskrétne upozornenia vždy, keď bude hroziť nebezpečenstvo, alebo bude nutné, aby vodič niečo urobil.

Scania Smart Dash prinesie digitalizáciu

Interiér vozidiel Scania bude so Scania Smart Dash digitálnejší, čo sa odrazí jednak v lepšom prepojení vozidla s jeho okolím, ale aj v prepojení so systémami správy vozového parku, aktuálnymi informáciami o doprave či v rade cloudových služieb. Cieľom značky je podľa jej slov dosiahnuť vyššiu bezpečnosť, prevádzkyschopnosť a produktivitu. Podčiarkuje aj široké možnosti individualizácie.

Detail Scania Smart Dash
Foto: Scania

Scania Smart Dash totiž predstavuje najnovšiu generáciu rozhrania medzi človekom, nákladným vozidlom a širokou paletou služieb, ktoré sú naň napojené. Vodič si zvolí, ktoré informácie chce zobraziť alebo vynechať a celé riešenie je vytvorené tak, aby bolo intuitívne a používateľsky prívetivé.

Scania Smart Dash má dve obrazovky

Scania skombinovala fyzické a digitálne ovládacie prvky, ktoré podľa nej ponúknu prehľad a priamočiare ovládanie bez toho, aby vodiča preťažovali. Scania Smart Dash vždy zahŕňa dve obrazovky: displej vodiča priamo v prístrojovej doske a stredový informačný displej, ktorý je dotykový a je k dispozícii v dvoch veľkostiach (10,1 alebo 12,9 palca).

Scania Smart Dash bola predstavená
Foto: Scania

Na ovládanie môže vodič používať dotykový displej, fyzické ovládače alebo hlasové príkazy. Scania sa rozhodla pre kombináciu fyzických a digitálnych ovládacích prvkov a snažila sa vyhnúť tomu, aby sa dôležité funkcie skrývali o jednu alebo dve úrovne ponuky nižšie. Najpoužívanejšie funkcie by mali byť ľahko dostupné, čo deklaroval aj produktový manažér Scanie Eduardo Landeo.

Maximálna bezpečnosť

Landeo vysvetľuje, že vodičovi má byť ponúknuté najlepšie možné riešenie a má sa zaistiť, aby nové technológie vodičovi pomáhali, nie aby ho obťažovali, zbytočne preťažovali jeho zmysly, alebo dokonca vytvárali také situácie, keď sa pozornosť a oči vodiča musia odvrátiť od cesty kvôli nastaveniu nejakej základnej veci, ako napríklad teploty v kabíne.

Najnovšia generácia nákladných vozidiel Scania určených pre európske trhy ponúka celú škálu bezpečnostných funkcií v rámci štandardnej výbavy. Ďalšie funkcie presahujú rámec minimálnych zákonných štandardov a sú voliteľné. Jedným z príkladov je systém pokročilého núdzového brzdenia reagujúci na zraniteľných účastníkov cestnej premávky (AEB VRU).

Namiesto samotného varovania, že sa pred vozidlom nachádza chodec, tento systém podľa potreby aj skutočne zabrzdí. Landeo hovorí, že práve takéto novinky umožňujú Scanii priniesť celé spektrum digitálnych a prepojených služieb, z ktorého budú mať prospech vodiči, správcovia vozových parkov aj majitelia dopravných firiem. Inteligentné a bezpečné nákladné vozidlá prinesú podľa neho zvýšenú produktivitu, menej nehôd a bezpečnejšie riadenie.

Odpovedá na trendy súčasnosti

Očakávania zákazníkov v oblasti prepojených vozidiel a prvkov aktívnej bezpečnosti stále rastú. Digitálna prístrojová doska Scania Smart Dash je podľa značky odpoveďou na takéto trendy a prináša prívetivé a modulárne digitálne rozhranie, vrátane bezdrôtovej aktualizácie a možnosti pripojenia k sieťam 5G. Neoddeliteľnou súčasťou prínosov je spomínaná zvýšená bezpečnosť. „Bez ohľadu na to, ako skúsený alebo opatrný vodič je, určite raz nastane deň, kedy bude vďačný za upozornenie jedného z výstražných systémov, ktoré vo vozidle má,“ hovorí Eduardo Landeo.

ZdrojScania
Aktuálne
Prečítajte si aj