28 C
Bratislava
piatok, 19 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Pivo Carlsberg rozváža vo Švédsku elektrický kamión

Pivo patrí medzi najstaršie komerčne transportované produkty na svete. Podľa niektorých zdrojov sa prvé pivo varilo už 5 000 rokov pred našim letopočtom na území dnešného Iránu. Kým pivo zostáva dodnes veľmi populárnym nápojom, spôsoby, akými sa dostáva ku svojim konzumentom sa menia. Príkladom je pivovar Carlsberg, ktorý na distribúciu zlatého moku využíva elektrický kamión.

Dánsky pivovar patrí medzi najpopulárnejších producentov piva aj vo Švédsku. A práve tu sa začínajú práce na elektrifikácii celej prepravy nápojov medzi pivovarom Carlsberg Sverige vo Falkenbergu, vodárenským závodom v meste Ramlösa a prekládkovými terminálmi v Göteborgu, Malmö a Helsingborgu. Riešenie trvalo udržateľnej dopravy pre južné a západné Švédsko vyvíjali pivári v spolupráci so spoločnosťou Einride, ktorá sa zaoberá bezemisnou nákladnou dopravou.

Elektrický kamión je súčasťou väčšieho cieľa

Carlsberg Sverige intenzívne pracuje na znižovaní uhlíkovej stopy vo všetkých častiach svojho podnikania. Prejavuje sa to aj v lokálnych opatreniach a táto snaha podporuje tiež ambíciu celej skupiny Carlsberg Group dosiahnuť nulovú uhlíkovú stopu. Elektrická preprava medzi pivovarom vo Falkenbergu a prekládkovými terminálmi v Göteborgu, Malmö a Helsingborgu je ďalším krokom na tejto ceste. Elektrifikuje sa aj preprava z baliacej spoločnosti Ball v Malmö, kde sa vyrábajú hliníkové plechovky, do Falkenbergu a Ramlösy, preprava z Ramlösy do Falkenbergu a vybrané časti priamej distribúcie z Falkenbergu k veľkoodberateľom v Halmstade.

„Spoluprácu so spoločnosťou Einride sme začali na jeseň 2022, keď sme elektrifikovali ťažkú skladovú prepravu v Hallande. Na jar 2023 sme rozšírili spoluprácu o ďalšie elektrické nákladné vozidlo, ktoré denne premáva medzi Falkenbergom a Ramlösou. Teraz robíme ďalší krok a investujeme do trvalo udržateľného dopravného riešenia pre južné a západné časti Švédska, čo výrazne prispeje k zníženiu našej uhlíkovej stopy a posunie náš pokrok smerom k hodnotovému reťazcu s nulovými emisiami,“ hovorí generálny riaditeľ Carlsberg Sverige Peter Hammarstedt.

Transformácia v číslach

Po trasách bude jazdiť celkovo osem posádok, ktoré tvoria elektrické nákladné vozidlá s prívesmi (51 paletových miest na jednu posádku). Nabíjaciu infraštruktúru nainštaluje partner Einride na strategických miestach, vrátane pivovaru vo Falkenbergu a vo vodárenskej továrni v Ramlösa. To umožní nákladným vozidlám nabíjať sa počas nakladania a vykladania. Prvé elektrické nákladné autá vyrazia na cesty na jeseň roku 2024.

Vozový park elektrických nákladných vozidiel bude prevádzkovať, plánovať, optimalizovať a monitorovať platforma mobility Einride Saga. Očakáva sa, že rozšírené partnerstvo za päť rokov elektrifikuje približne 7 650 000 prepravných kilometrov, čo podľa výpočtu Einride predstavuje úsporu takmer 12 300 ton CO2 v porovnaní s kamiónmi na naftu. Objemovo to znamená, že sa z ciest dostane 428 dieselových vozidiel, ktoré najazdia 200 kilometrov denne počas jedného roka.

„V Einride sa snažíme o spoluprácu s pokrokovými spoločnosťami s cieľom aktívne znižovať globálne emisie uhlíka. Teší nás spolupráca so zákazníkmi ako Carlsberg Sverige a možnosť asistovať im na ich ceste k udržateľnej nákladnej doprave a spoločne dokázať, že nastal čas na rozsiahlu transformáciu ťažkej dopravy, a to aj na väčšie vzdialenosti. Carlsberg sa odvážil spochybniť staré pravdy a prelomiť nové cesty prostredníctvom digitalizácie a elektrifikácie, aby vytvoril skutočnú zmenu,“ ocenil partnerstvo s pivovarom viceprezident regiónu Nordics v Einride Carl Ceder.

Aktuálne
Prečítajte si aj