12.3 C
Bratislava
sobota, 2 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

DHL Freight testuje elektrický ťahač eActros

Asi najlepšie dokážu potenciál elektrických nákladných vozidiel ukázať praktické testy. A práve taký zrealizovali spoločne poskytovateľ prepravných riešení DHL Freight a Mercedes-Benz Trucks. Spoločne v praxi overili elektrický ťahač Mercedes-Benz eActros 300.

Elektrická súprava vozila 12 ton tovaru z terminálu DHL Freight v Hagene neďaleko Dortmundu, do výrobného závodu Mercedes-Benz v meste Kassel. Trasu dlhú 175 kilometrov podľa očakávania súprava absolvuje bez nabíjania. Celkový denný nájazd súpravy bol približne 350 kilometrov a nabíjanie prebiehalo na nabíjacej stanici Mercedesu v areáli závodu v Kasseli. Výsledky testu sa využijú v prechode na CO2 neutrálnu dopravu pre fabriku.

Elektrický transport pre centrum elektromobility

DHL Freight je ako regionálny dopravca zodpovedný za prepravu výrobných materiálov od dodávateľov v Severnom Porýní-Vestfálsku a čiastočne z Beneluxu do výrobných závodov Mercedes-Benz Trucks. Výrobné materiály sa najskôr doručia od dodávateľov do terminálov DHL Freight, ako napríklad do toho v Hagene, a odtiaľ putujú do výrobných závodov. Projekt, ktorý zavádza bezemisnú prepravu pre fabriku v Kasseli, je logickým krokom. Tento výrobný závod je totiž centrom výroby elektrických nákladných vozidiel značky.

Foto: Daimler Trucks

DHL Freight ako súčasť skupiny Deutsche Post DHL, pomáha svojej materskej spoločnosti naplniť ambiciózny cieľ. Od roku 2050 chce skupina produkovať nulové čisté emisie CO2 (net CO2). DHL Freight predstavila tzv. Green Technology Roadmap, teda konkrétnu stratégiu pre dosiahnutie transportu, ktorý bude šetrný k životnému prostrediu. V krátkodobom horizonte pánuje DHL Freight investovať do aktuálnych technológií, dlhodobo sa ale zameriava na využitie elektrických a vodíkových nákladných áut.

Foto: Daimler Trucks

Vo výrobe bude od jesene

V dĺžke súpravy je elektrický ťahač eActros 300 kompatibilný s európskymi ťahačmi resp. súpravami. Elektrický ťahač využíva rovnaké technológie pohonu, ako distribučný eActros 300/400. Tri sety batérií, každá s inštalovanou kapacitou 112 kWh, poskytujú dojazd do 220 km. Ťahač eActros 300 zvládne nabíjanie výkonom 160 kW a z 20 na 80 % kapacity sa dobije za niečo viac ako 60 minút. Sériová výroba elektrických ťahačov sa spustí na jeseň tohto roka.

Foto: Daimler Trucks

Wörth s elektrifikovanou dopravou do roku 2026

Fabrika v Kasseli v súčasnosti takisto pripravuje konkrétne plány na elektrifikáciu dopravy do závodu, vrátane potrebnej nabíjacej infraštruktúry. Mercedes-Benz Trucks chce elektrifikovať 100 % prichádzajúcej logistiky aj v závode Wörth am Rhein a to do roku 2026. CO2 neutrálna logistika si vyžaduje úzku spoluprácu s poskytovateľmi logistických služieb a dopravcami, ktorí elektrifikujú svoje flotily. Aj Wörth bude mať nabíjaciu infraštruktúru, ktorá bude k dispozícii nielen firemným vozidlám ale aj partnerským dopravcom.

V rámci testov prešiel ťahač eActros 300 aj horským priechodom Arlberg v Rakúsku
Aktuálne
Prečítajte si aj