5.6 C
Bratislava
streda, 17 apríla, 2024
46 300 1 430 18 600

DB Schenker s vozidlami MAN eTruck od roku 2024

Výrobca nákladných vozidiel MAN eviduje podľa svojich slov veľký záujem o svoje nové plne elektrický vozidĺá MAN eTruck pre ťažkú dopravu ešte pred samotným spustením ich výroby. Najnovšie podpísala zmluvu o dodávke vozidiel eTruck logistická spoločnosť DB Schenker, ktorá plánuje do roku 2026 zaradiť do svojho vozidlového parku 100 elektrických MAN-ov. Prvé z nich majú byť odovzdané v prvej polovici roku 2024.

DB Schenker sa stal prvým pilotným zákazníkom mníchovskej automobilky. Prvé elektrické vozidlá vozidlá MAN eTrucks budú vyrobené v malých sériách v prvej polovici roku 2024 a zídu z výrobnej linky v Mníchove. Logistický špecialista sa však chce dovtedy dôkladne pripraviť na prevádzku vozidiel s úplne novým pohonom. Skúsenosti a rady chce čerpať od MAN Digital Solutions, ktorá DB Schenker pomôže napríklad s nastavením vlastnej elektrickej infraštruktúry, inteligentným plánovaním jázd a digitálnymi služby ako eManager, ServiceCare a MAN Driver App. Prechod na elektromobilitu bude DB Schenker konzultovať s MAN Transport Solutions, vrátane analýzy trás, stratégie nabíjania, plánovania nabíjacej infraštruktúry a optimalizácie požiadaviek na energiu.

Prvé ťahače budú vo verzii Ultra

Prvých 10 ťahačov MAN eTruck pre DB Schenker bude vo verzii Ultra, teda s výškou točne pod 1000 mm, čo umožní elektrickú prepravu veľkoobjemových návesov s vnútornou výškou 3 m. Túto skupinu vozidiel odovzdá MAN zákazníkovi v roku 2024, ďalšie elektrické nákladné vozidlá budú dodané v rokoch 2025 a 2026. Rovnako pôjde o verzie Ultra, navyše s vymeniteľnou nadstavbou.

Na produkciu elektrických nákladných vozidiel sa mníchovský výrobca vo svojom MAN eMobility Center pripravuje už od roku 2021. Počas rozbiehania elektrickej mobility budú dieselové modely a elektrické nákladné vozidlá schádzať z tej istej montážnej linky, preto musia byť počas prípravy všetky pracovné postupy a jednotlivé kroky vo výrobe presne zmapované projektantmi, konštruktérmi a ďalšími expertmi. Potrebné nastavenia potom okamžite preberajú vývojári vozidiel.

Investície v desiatkach miliónov eur

Základné komponenty pre MAN eTruck bude vyrábať závod v Norimbergu, v ktorom MAN produkuje aj vysokonapäťové batérie. V súčasnosti ide iba o malé množstvá, od začiatku roku 2025 sa už ale počíta s veľkosériovou výrobou. Počas piatich rokov si prechod z tradičného závodu na výrobu spaľovacích motorov na fabriku vyrábajúcu komponenty pre elektromobilitu vyžiada investíciu zhruba 100 miliónov eur. Výrobcu úžitkových vozidiel podporí aj bavorská vláda, ktorá pre obdobie rokov 2023 až 2027 prisľúbila príspevok vo výške približne 30 miliónov eur, ktoré poputujú na financovanie výskumu a technológií.

„DB Schenker a MAN kráčajú po ceste k elektrickej budúcnosti spoločne. Sme veľmi radi, že máme prvého zákazníka pre nový eTruck. Dopyt na trhu po tomto plne elektrickom vozidle je už teraz enormný. Táto téma v súčasnosti skutočne naberá na rýchlosti. Je to aj preto, že čoraz viac našich zákazníkov si stanovuje mimoriadne ambiciózne ciele v oblasti dekarbonizácie. To má priamy dopad na logistické reťazce. Udržateľnú zmenu v ťažkej nákladnej doprave však dokážeme dosiahnuť len s náležitou politickou podporou. Týka sa to okrem iného rýchleho rozvoja nabíjacej infraštruktúry a tiež ďalšieho návrhu financovania pre nákup elektrických nákladných vozidiel,“ vyhlásil Alexander Vlaskamp, generálny riaditeľ MAN Truck & Bus, na novoročnej recepcii v mníchovskom závode MAN, ktorej sa zúčastnil aj bavorský minister hospodárstva Hubert Aiwanger.

„Chceme čo najskôr získať praktické skúsenosti s elektrickými nákladnými vozidlami. Takýmto spôsobom dokážeme rýchlo vytvoriť ponuku pre ekonomiku, aby sa dodávateľské reťazce stali ohľaduplnými k životnému prostrediu,“ dodal na margo elektromobility Cyrille Bonjean, vedúci pozemnej dopravy v DB Schenker Europe. „Preto bolo pre nás dôležité získať prvé vozidlá MAN eTruck. To nás posúva o ďalší krok bližšie k nášmu cieľu dosiahnuť do roku 2040 nulové emisie v cestnej nákladnej doprave.“

Aktuálne
Prečítajte si aj