Praktický test ANITA ukazuje, že autonómne kamióny môžu zvýšiť efektivitu až o 40 percent a zaistiť tak väčšiu stabilitu procesov. Zistenia možno preniesť do budúcej integrácie autonómnych nákladných vozidiel, do procesov logistických uzlov a kamiónovej dopravy bez vodiča medzi logistickými uzlami.
MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn, Hochschule Fresenius a Götting KG spoločne dosiahli prelomové výsledky výskumu v oblasti využitia autonómneho nákladného vozidla v kontajnerovej logistike. V rámci výskumného projektu „Autonómna inovácia v terminálových procesoch“ (ANITA) úspešne demonštrovali, ako môžu samoriadiace autonómne kamióny pri vhodnej integrácii do infraštruktúry zefektívniť, plánovať a zabezpečiť kombinovanú cestnú a železničnú nákladnú dopravu.
Partneri projektu postavili na kolesá autonómne nákladné auto, ktoré môže nezávisle nakladať kontajnery z cesty na železnicu pomocou digitálneho plánovania úloh. Výskumný projekt financovaný Spolkovým ministerstvom hospodárstva a ochrany klímy prebiehal celkovo tri roky, z ktorých odborníci testovali vozidlo v praktickom používaní v kontajnerovom sklade DB Intermodal Services a kontajnerovom termináli DUSS v Ulme.
Intenzívne testovacie jazdy s bezpečnostnými vodičmi a vývojovými inžiniermi poskytli nielen komplexné poznatky pre neustále zdokonaľovanie funkcie autonómneho riadenia a jeho interakciu s plánovaním úloh, ale aj pre nevyhnutnú prípravu terminálov na integráciu novej technológie. Aby autonómne vozidlo projektu ANITA mohlo plniť svoju prepravnú úlohu pri manipulácii s kontajnermi, musí byť schopné komunikovať s infraštruktúrou depa DB IS a terminálu DUSS.
Okrem spoločnosti MAN priniesla do projektu svoje odborné znalosti v oblasti lokalizácie objektov a detekcie prostredia aj spoločnosť Götting KG s cieľom umožniť prenosnosť do iných logistických uzlov v budúcnosti. Podrobné výsledky projektu budú zhrnuté v podrobnej správe o projekte a zverejnené po ukončení projektu.