18 C
Bratislava
pondelok, 7 júla, 2025

PRVÁ JAZDA Kia PV5 | Vyskúšali sme si jeden z prvých predprodukčných prototypov

Ako prvá redakcia zo Slovenska sme mali možnosť posadiť sa za volant prototypu novej dodávky Kia PV5.

Išlo o predprodukčný kus, preto treba brať prvé dojmy s ohľadom na tento fakt. Prvá jazda (ak sa tak dá nazvať) bola výnimočne krátka aj na pomery prototypových testovaní, poslytla nám ale prvé dojmy z jazdných vlastností.

Kia PV5 vo verzii Cargo
Foto: Kia

Prvá jazda Kia PV5

Absolvovali sme ju vo výskumnom a vývojovom centre Kie, na dokonale hladkom asfalte, takže jazda bola extrémne pohodlná, ale nastavenie a odpruženie podvozku zatiaľ nemôžme objektívne hodnotiť. Prázdna dodávka mala veľmi dobrú akceleráciu, ešte viac ale prekvapili spoľahlivé brzdy a vynikajúca ovládateľnosť. Polomer pri otáčaní si zaslúži špeciálnu pochvalu, vyzerá to tak, že obratnosť bude silnou stránkou tohto modelu.

Kia PV5 pri pohľade zozadu
Foto: Kia

Vďaka skateboardovej platforme je v kabíne rovná podlaha, ale najmä, je výborne rozložená váha batérii, čo je najviac cítiť keď je dodávka v náklone. Ľahké a krátke otáčky volantom boli ako z osobného auta. Prototyp mal niektoré prvky v interiéri len ako plastové náhrady, no v Seoule sme sa dostali aj k finálnym verziám interiérov a na pomery Cargo verzie ide o nadštandardne kvalitné a dizajnové spracovanie. Kia PV5 si aj v nákladnej verzii zachovala to, čo v interiéri očakáva každý profesionál – dostatočne veľké a dobre rozmiestnené odkladacie priestory.

Interiér novej dodávky Kia PV5
Foto: Kia

Dojmy spoza volantu

Poloha vodiča je ďalším plusom tohto auta. Plne prispôsobiteľný volant a umiestnenie sedadla viac vpredu dávajú vodičovi možnosť nájsť si pozíciu, aká mu vyhovuje. Vetvený A-stĺpik ale pôsobí trochu rušivo. Spätné zrkadlá sú umiestnené dosť blízko k autu, dávajú vám však bezproblémový výhľad za seba.

Kia PV5 má vetvený A stĺpik
Foto: Kia

Kia o PV5 hovorí ako o konkurentovi pre e-Berlingo a ďalšie modely z tejto triedy, veľkosťou však PV5 skôr pripomína dodávky typu Ford E-Transit Custom. Výkon PV5 je adekvátny jej veľkosti (120 kW/250 Nm). S prázdnou dodávkou sme sa ľahko dostali na 135 km/h. Pri plnom zaťažení, ktoré zatiaľ nebolo potvrdené, ale malo by sa pohybovať do 800 kg, by takýto výkon mal stačiť.

Kia PV5 displej infotainmentu
Foto: Kia

Rekuperácia mala v prototype tri úrovne, ale ani tu nebudeme zatiaľ vzhaľadom na krátkosť jazdy hlbšie hodnotiť. Hodnotenie, veľmi pozitívne, si zaslúži odhlučnenie kabíny. Celkovo bolo aj po takejto krátkej jazde zrejmé, že Kia PV5 príde pripravená a dokáže osloviť profesionálov tým, ako dokáže úžitkové vlastnosti prepojiť s komfortom a pohodlím.

Aktuálne
Prečítajte si aj