33.1 C
Bratislava
nedeľa, 15 júna, 2025

Prvá jazda s čínskou dodávkou Farizon SV

Na slovenský trh úžitkových vozidiel vstupuje čínska značka Farizon Auto, patriaca pod koncern Geely. 

Farizon SV je úplne novým prémiovým modelom, určeným špeciálne pre náročných európskych zákazníkov. O jeho dizajn sa postaral Hervé Robert Bertrand, ktorý predtým pôsobil ako riaditeľ dizajnu pre značky Renault Trucks alebo Mack Trucks, patriace do skupiny Volvo Group. Táto dodávka kategórie N1 získala bezpečnostné hodnotenie Euro NCAP Platinum.

Dodávka Farizon SV nemá B-stĺpik
Foto: Cargo magazín

Farizon SV prichádza na slovenský trh: elektrická dodávka pre európskych zákazníkov

Farizon SV ponúka pomerne pestrú škálu možností nákladového priestoru a batérií. K dispozícii je v šiestich variantoch, v troch dĺžkach (L1 až L3) a v troch výškach (H1 až H3). Celková vonkajšia dĺžka sa podľa verzie pohybuje od 5 do 6 metrov. Nákladový priestor má podľa verzie objem od 6,7 do 13 m3, pričom zaujímavosťou je, že každá konfigurácia narastá na objeme pre náklad o 1 m3

Rozsah dojazdu modelu Farizon SV podľa veľkosti batérie
Foto: Cargo magazín

Moderný a atraktívny dizajn nepúta pozornosť iba zvonku, ale aj v interiéri. Pôsobí prémiovo, ale nájdu sa veci, ktoré mohli byť zvládnuté lepšie. Napríklad displej s údajmi o teplote a nastavení klimatizácie, ktorý sa na slnku až príliš leskne. Zvukový efekt a časté upozorňovanie asistenčných systémov takisto dokážu znepríjemniť šoférovanie, a to až natoľko, že ich mnohí budú zrejme všetky vypínať.

Pohľad na kabínu modelu Farizon SV s 12,3-palcovým displejom
Foto: Cargo magazín

Za najväčší mínus považujem podvozok, ktorý nedokáže filtrovať nerovnosti a do kabíny tak na bežnej slovenskej ceste prenáša všetky otrasy. S asi tonou nákladu na korbe sa to síce lepší, no v porovnaní s takým Fordom Transit Custom SV zaostáva. 

Nová čínska dodávka má moderný dizajn cielený na Európu
Foto: Cargo magazín

Technické parametre, konfigurácie a batérie modelu Farizon SV

Na druhej strane sa nájde viacero vecí, za ktoré ho zrejme budete chváliť. Užitočné zaťaženie testovanej verzie L1H1 bolo skvelých 1 480 kg. Len pre porovnanie, najväčší model L3H3 s objemom 13 m³ má užitočné zaťaženie 1 070 kg.

Farizon SV verzia L1H1 s nákladovým priestorom 6,9 m³
Foto: Cargo magazín

Farizon použil platformy s riadením Drive-By-Wire, čo umožnilo znížiť pohotovostnú váhu auta. Tradičné hydraulické a mechanické systémy ako riadenie, brzdenie či plyn totiž nahradili elektrické vodiče a okrem váhy to prinieslo aj nižší počet pohyblivých častí. S krátkou verziou sa manévruje veľmi jednoducho.  

Chýbajúci stĺpik uľahčuje nakladanie zboku
Foto: Cargo magazín

Odkladacie priestory v kabíne sú flexibilné, tie na menšie predmety fungujú ako zásuvka. Sedáky dvojlavice sa síce nedoklápajú, ale zospodu z prednej strany máte prístup k odkladaciemu priestoru aj pod nimi.

Odkladacie priestory fungujú ako zásuvka
Foto: Cargo magazín

Kožené sedadlá s vyhrievaním a ventiláciou, vyhrievaný multifunkčný volant alebo prístrojový displej s rozmerom 7 palcov sú prvky, ktoré vodič určite ocení. Na stredovej konzole sa nachádza až 12,3-palcový LCD smart displej, ktorého systém je kompatibilný s telefómi cez Bluetooth a panoramatický algoritmus AVM dokáže spojiť štyri videokanály. 

Nová elektrická dodávka SV má viac ako 12-palcový displej
Foto: Cargo magazín

Výbava, interiér a praktické prvky pre vodiča

Farizon SV ponúka až päť rôznych kapacít batérie, pretože na výber máte akumulátory od dvoch čínskych výrobcov. VREMT ponúka 49 kWh (LFP) alebo 66 kWh (NCM), CATL 67, resp. 82,88 (obe LFP), alebo najväčšiu 106 kWh (NCM).

Moderny interiér v dodávke Farizon SV
Foto: Cargo magazín

Podľa toho, ktorú si zákazník vyberie, sa dojazd pohybuje od 200 do 359 km podľa normy WLTP. V mestskom cykle uvádza čínsky výrobca dojazd v rozmedzí od 262 do 551 km. Farizon ponúka na model SV všeobecnú záruku na 5 rokov alebo 200 000 km, na batériu je to 8 rokov alebo 200 000 km. Cena modelu s objemom nákladového priestoru 6,9 m³ začína od 36 240 eur bez DPH.

Nákladový priestor Farzion SV L1H1
Foto: Cargo magazín
Aktuálne
Prečítajte si aj