4.8 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
46 300 1 430 18 600

ZF sa mení, chce rýchlejší prechod na elektromobilitu

Technologická spoločnosť ZF predstavila na svojej každoročnej predvádzacej akcii Global Technology Day svoj vlastný systém tepelného riadenia pre elektromobily. Ponúka nielen kompaktnejšiu konštrukciu pohonu, ale dokáže tiež zvýšiť dojazd vozidiel v zime a to až o tretinu.

V kombinácii s optimalizovaným elektrickým hnacím ústrojenstvom, ktoré pozostáva z výkonnej elektroniky, motora a redukčnej prevodovky na báze 800 voltového karbidu kremíka, nastavuje podľa ZF systém nové štandardy tiež v oblasti kompaktnosti a hmotnosti. K vyššej účinnosti významne prispieva aj novo vyvinutý softvér hnacieho ústrojenstva.

Rýchlejší prechod na elektromobilitu

ZF chce urýchliť prechod na elektromobilitu a sieťové technológie podvozkov. Nové hnacie ústrojenstvo neobsahuje ťažké prvky vzácnych zemín a vďaka modulárnej konštrukcii ho môžu výrobcovia automobilov využívať flexibilne. Po predstavení konceptu v novembri minulého roka teraz novú generáciu elektrického pohonu s tepelným riadením demonštrovala spoločnosť vo vozidle, ktoré ukázala novinárom z celého sveta.

ZF predstavila novinky
Foto: ZF

Vo vozidle boli komponenty elektrického hnacieho ústrojenstva optimalizované a spojené do uceleného systému. Pohonná jednotka má o 30 % nižšiu celkovú hmotnosť a spolu s tepelným riadením tak umožňuje dosiahnuť hustotu krútiaceho momentu 70 Nm na kilogram hmotnosti pohonu. To je výborná hodnota pre osobné automobily, ktoré sú v súčasnej dobe na trhu k dispozícii.

Zmeny v organizačnej štruktúre

S rastúcou rýchlosťou a dynamikou zmien v automobilovom priemysle sa začala meniť aj organizačná štruktúra v ZF. Cieľom je zvýšiť rýchlosť rozhodovania a vytvoriť pružnejšie procesy, aby mohla spoločnosť efektívnejšie reagovať. Zameranie na globálny trh sa podľa samotnej spoločnosti vypláca. Príkladom je plne elektrický systém riadenia Steer-by-Wire, na ktorý ZF obdržala objednávky od zákazníkov zo všetkých hlavných svetových trhov. Podvozkový softvér cubiX alebo prvú generáciu 800-voltového elektrického pohonu budú v najbližších mesiacoch vo svojich vozidlách používať aj výrobcovia automobilov z Ázie, Európy a Ameriky.

Technológie ZF
Foto: ZF

Nová divízia podvozkových riešení

Popri elektromobilite sú produkty ZF by-wire, ako sieťovo prepojené a elektronicky riadené brzdové, riadiace a tlmiace systémy, príkladom ďalšej témy budúcnosti: podvozkových technológií. ZF vďaka svojim skúsenostiam a know-how ovláda pozdĺžne, priečne a vertikálne riadenie vozidla a v sieťovo prepojených podvozkových komponentoch vidí veľký potenciál do budúcnosti. Na tomto pozadí začala spájať divízie pre technológie podvozkov osobných automobilov a technológie aktívnej bezpečnosti. Vzniká nová komplexnú divíziu Chassis Solutions.

Nová jednotka združuje všetky odborné znalosti spoločnosti v oblasti podvozkov, riadenia a bŕzd. Táto jednotka kombinuje ročný obrat presahujúci 14 miliárd eur, jej spustenie je naplánované na január 2024. V budúcnosti budú z vývoja a know-how tejto novej divízie ťažiť všetky segmenty mobility – sektor úžitkových vozidiel aj priemyselné aplikácie.

ZdrojZF
Aktuálne
Prečítajte si aj