30.1 C
Bratislava
štvrtok, 18 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Pri projekte rozšírenia D1 za Bratislavou pripravujú stavenisko

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) začiatkom apríla informovala, že v rámci projektu výstavby D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie prebiehajú v súčasnosti projektové práce. Zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkami žltého FIDICU, čo v praxi znamená, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentácia, ktorú treba najskôr naprojektovať.

Od odovzdania staveniska zhotoviteľovi až doteraz sa zhotoviteľ venoval predovšetkým geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a tiež doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu. Na stavbe prebiehal výrub stromov a príprava zariadenia staveniska.

Časový plán projektovania

Zhotoviteľ podľa NDS dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania ale bude pokračovať počas celej doby výstavby. Výhodou využitia žltého FIDICU je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa tak črtá už aj plán organizácie výstavby.

Projektové práce úzko súvisia s organizáciou výstavby. Na tú sú napojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. NDS má dva veľké míľniky – vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.

Aké sú ďalšie kroky?

V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie. Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. Plánovaný je aj archeologický prieskum v časti stavby a pokračovať sa bude tiež v inžinierskej činnosti.

Aktuálne
Prečítajte si aj