-1 C
Bratislava
štvrtok, 5 decembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Poľský dopravcovia blokujú hlavné hraničné priechody s Ukrajinou

Advertisement

Poľskí dopravcovia začali od dnešného poobedia blokovať tri kľúčové poľsko-ukrajinské hraničné priechody – Dorohusk-Jagodzin, Korczowa-Krakowiec a Chrebenne-Rawa Ruska. Ak plánujete prechádzať z Poľska cez tieto hraničné prichody s Ukrajinou, pripravte sa na zdržania.

Ako informuej slovenské združenie ČESMAD Slovakia, poľských kolegov trápi podobný problém, s akým sa stretávajú aj dopravcovia na Slovensku. Po začatí vojenskej agresie Ruska voči nášmu ukrajinskému susedovi sa uvoľnili pravidlá a podmienky pre ukrajinských dopravcov, čo spôsobilo výrazný nárast počtu prepráv ukrajinských dopravných firiem v rámci krajín Európskej únie (EÚ).

Pomoci sa pravidlá týkať nemajú

Ukrajinskí dopravcovia vďaka tomu, že nie sú z členskej krajiny EÚ, nemusia spĺňať mnohé prísne harmonizované podmienky ako dopravcovia z EÚ. Táto situácia podľa ČESMAD SLovakia vytvára nerovnováhu na trhu a zvýhodňuje zahraničných dopravcov. Hovorca ČESMAD-u Roman Kment k situácii povedal, že slovenské združenie opakovane žiadalo, aby boli spätne zavedené pravidlá podľa medzištátnych zmlúv a vykonávali sa kontroly udelených povolení pre komerčné prepravy. 

Združenie tiež zdôrazňuje, že jeho apel sa netýka humanitárnych a charitatívnych prepráv, ani dodávok pomoci Ukrajine v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvateľstva. Tieto totiž nepredstavujú riziko pre komerčný dopravný trh. „Jednoznačne ale odmietame zneužívanie udelených výnimiek na komerčné prepravy,“ hovorí Roman Kment.

Komplikované hraničné priechody s Ukrajinou

ČESMAD dodáva, že problémom na hraniciach s Ukrajinou je aj rezervačný systém pre dopravcov, ktorý zvýhodňuje ukrajinských dopravcov voči dopravcom z Európskej únie, ktorí musia čakať na hraniciach dlhšie.

„ČESMAD Slovakia je v kontakte so združeniami dopravcov z okolitých krajín, aj s Medzinárodnou úniou cestnej dopravy (IRU), a je pripravený v koordinácii s nimi aj pritvrdiť svoje kroky, aby slovenskí dopravcovia neťahali za kratší koniec,“ uzatvára Roman Kment.

ZdrojČESMAD
Advertisement
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement