27.5 C
Bratislava
streda, 24 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Chýbajúce úseky slovenskej diaľnice D3 znepokojujú aj Poliakov

Vo štvrtok (30.3.) bolo v Žiline podpísané memorandum požadujúce urýchlené začatie výstavby úsekov D3/E75 Žilina/Brodno – Kysucké Nové Mesto a R3 Martin – Rakovo. Podpísali ho nielen zástupcovia slovenských, ale aj českých a poľských obchodných, priemyselných, hospodárskych komôr a takisto zástupcovia samosprávy.

Memorandum ma zdôrazniť fakt, že diaľnica D3 je súčasťou európskeho dopravného koridoru z Baltu na Jadran a patrí tiež do základnej siete Európskej únie, známej ako TEN-T. Kým Česi a Poliaci uvedú do prevádzky posledné chýbajúce úskey vedúce k hraniciam Slovenskej republiky v tomto a v budúcom roku, na Slovensku sa ani nezačalo stavať.

„Na úseku sa malo začať stavať v roku 2018. SR v skutočnosti odkladá prioritu stavby úseku D3, teda spochybňuje výstavbu Základnej siete TEN-T reálnymi byrokratickými krokmi,“ povedal pre TASR predseda Sekcie dopravy Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Ján Mišura. Štúdií zrealizovateľnosti a diskusií už podľa neho bolo dostatok, na slovenskej strane by sa malo konečne začať stavať.

Meškajúca výstavba nie je problémom len u nás doma. Nakoľko je chýbajúca diaľnica súčasťou celoeurópskeho koridoru, ovplyvní to aj našich susedov, pre ktorých sme týmto nespoľahlivým partnerom. Poliaci nás meškanie výstavby upozornili už pred 10 rokmi. „Pretože, to sú akcie, ktoré treba pripravovať 10 až 15 rokov dopredu. A nie potom behať na poslednú chvíľu a všetko zachraňovať. Pracujeme nekoncepčne a takto sa na nás pozerá nielen Poľsko,“ povedal Mišura.

Jeho slová pre TASR potvrdil aj riaditeľ Krajskej hospodárskej komory Moravskosliezskeho kraja Jan Skipala. „Diaľnica je prepojením celej európskej infraštruktúry. Veľmi nás znepokojuje, že slovenská strana nie je schopná nadviazať na túto spoluprácu a plánuje prepojenie niekedy v roku 2030.“

Aktuálne
Prečítajte si aj