1 C
Bratislava
utorok, 18 februára, 2025

Nemecká GLS v prevádzke s prvým kamiónom na vodík

Advertisement

Zatiaľ čo svet logistiky usilovne hľadá udržateľné riešenia pre svoju budúcnosť, stále existuje len málo škálovateľných alternatív pre diaľkovú dopravu. Jednou zo spoločností, ktoré majú záujem o tieto riešenia je aj balíková spoločnosť GLS, ktorá už disponuje vozidlami s nulovými emisiami.

Ako jedna z popredných nemeckých balíkových služieb spoločnosť GLS Germany nedávno uviedla do bežnej prevádzky svoj prvý kamión na vodík. Podľa spoločnosti to podčiarkuje jej ambície v oblasti udržateľnosti a inovácií v diaľkovej doprave. Hyundai Xcient Fuel Cell poháňaný vodíkom sa v oblasti Kolín-Bonn začal používať od konca minulého roka.

Foto: Hyundai

Vozidlo disponuje objemom nádrže na 31 kilogramov vodíka, s ktorým dokáže prejsť 380 kilometrov na jedno natankovanie. Kapacita vozidla umožňuje počas jednej jazdy prepraviť až 1 300 balíkov. Tankovanie vozidiel prebieha prostredníctvom verejnej infraštruktúry v mestách Wesseling a Frechen. V spolupráci s partnerskou spoločnosťou GLS Recht Logistik a požičovňou vozidiel Hylane je kamión využívaný na hlavnom ťahu a na odber zákazníckych balíkov. Vozidlo má aktuálne najazdených vyše 8 500 kilometrov a prepravilo takmer 50 000 balíkov.

Foto: GLS Germany

Spoločnosť nemá strach hovoriť aj o nevýhodách pohonu na vodík. Spoločnosť však objasňuje, že vzhľadom na časovo náročný proces tankovania do 15 minút a stále obmedzenú dostupnosť možností tankovania je v každodennom podnikaní potrebné väčšie plánovacie úsilie. Poukazuje aj na nedostatok dlhodobých skúseností s vodíkovou technológiou.

V GLS pribudnú ďalšie vozidlá

Pri implementácii vlastnej stratégie trvalej udržateľnosti ochrany klímy GLS uprednostňuje vyhýbanie sa emisiám a používanie vozidiel s nulovými/nízkymi emisiami. Emisie skleníkových plynov v obchodnej oblasti GLS by sa mali do roku 2045 z veľkej časti vyhnúť. Počet vozidiel s nulovými a nízkymi emisiami v nemeckom vozovom parku GLS, ktoré každý deň doručujú balíky vo viac ako 200 mestách, je v súčasnosti viac ako 700. Očakáva sa, že do konca aktuálneho roka sa počet zvýši na približne 900 vozidiel.

Advertisement
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement