27.5 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Renault Trucks začal výrobu ťažkých elektrických nákladných vozidiel

Renault Trucks začal so sériovou výrobou elektrických ťažkých nákladných vozidiel v závode v Bourg-en-Bresse. V tomto závode montuje nákladné vozidlá už 60 rokov a teraz do portfólia pribudnú elektrické Renault Trucks E-Tech T a C.

Ide o vozidlá určené pre regionálnu distribúciu a mestské stavebníctvo, ktoré sú najnovším prírastkom do radu čisto elektrických vozidiel francúzskej značky, o ktorom Francúzi s hrdosťou hovoria, že je najširší na európskom trhu, pretože pokrýva segment od 650 kg (elektrické nákladné bicykle) až po 44 ton.

Elektrický Renault Trucks T interiér
Foto: Renault Trucks

História od roku 1964

Závod Renault Trucks v Bourg-en-Bresse, ktorý funguje od roku 1964. Na výrobu týchto 44-tonových elektrických nákladných vozidiel investovala spoločnosť Renault Trucks do transformácie a prispôsobenia svojich priemyselných zariadení aj do budovania odborných znalostí svojich zamestnancov. Výrobca už má štvorročné skúsenosti s výrobou elektrických nákladných vozidiel strednej hmotnosti v závode v Blainville-sur-Orne a rovnaké zásady a osvedčené postupy plánuje uplatňovať aj v Bourg-en-Bresse.

Elektrický Renault Trucks T na stavbe
Foto: Renault Trucks

Renault Trucks E-Tech T a C sa montujú na rovnakej linke ako ich dieselové ekvivalenty, následne sú prenesené do vyhradenej oblasti s rozlohou 5 200 m2, do Renault Trucks E-Tech Factory, kde kvalifikovaní operátori a technici vykonávajú špecifické technické operácie súvisiace s elektrifikáciou. Konkrétne ide o montáž jednotky elektrického pohonu (EDU) a inštaláciu prevodovky a batérií. Elektrické vozidlá sa potom vrátia do procesu sériovej výroby, kde prechádzajú testami výkonnosti a skúškami na trati, aby sa overila ich spoľahlivosť a kvalita.

Možností prispôsobenia je veľa

Renault Trucks E-Tech T a C pokrývajú takmer všetky aplikácie pre mestské stavebníctvo a regionálnu distribúciu. Či už ide o prepravu tovaru, materiálov alebo priemyselného odpadu, vozidlá možno prispôsobiť akémukoľvek karosárskemu prevedeniu vďaka trom typom pomocného výkonu (PTO): elektrickému, elektromechanickému alebo PTO na prevodovke.

S celkovou kombinovanou hmotnosťou 44 ton sú Renault Trucks E-Tech T a C dostupné vo verzii 4×2 a 6×2 ťahač, s dlhou kabinou a rázvorom kolies 3 900 mm. V pevnej konfigurácii (ako podvozok) sú k dispozícii vo verzii 4×2, 6×2 a 8×4 tridem, s krátkou alebo dlhou kabínou a na výber je 11 rázvorov kolies, od 3 900 do 6 700 mm.

Renault Trucks E-Tech T a C môžu byť vybavené dvomi alebo tromi elektrickými motormi s celkovým výkonom do 490 kW (660 k). Podľa potrieb zákazníkov z hľadiska dojazdu a úloh môžu byť Renault Trucks E-Tech T a C vybavené 4 až 6 lítium-iónovými batériami, ktoré poskytujú kapacitu od 390 a 540 kWh.

Batérie možno nabíjať striedavým prúdom (AC) do 43 kW alebo jednosmerným prúdom (DC) do 250 kW. Dojazd na jedno nabitie pri 6 batériách má byť 300 km, s jedným dobíjaním počas prevádzky na 250 kW nabíjačke počas jednej hodiny sľubuje značka dojazd až 500 km. Batériové články a moduly sú dodávané spoločnosťou Samsung SDI a montujú sa v Gente v Belgicku, v závode vlastnenom skupinou Volvo Group, ktorej je Renault Trucks súčasťou.

Aktuálne
Prečítajte si aj