30.1 C
Bratislava
štvrtok, 18 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Kamióny v F1 budú využívať biopalivá

Jeden z najznámejších tímov kráľovnej motoršportu, Formuly 1, sa zaviazal k znižovaniu emisií a väčšiemu využívaniu alternatívnych palív. Po investícii do trvalo udržateľného leteckého paliva, ktorá znížila emisie z leteckej prepravy zamestnancov pretekárskeho tímu takmer o 50 %, sa teraz pozornosť presúva na znižovanie emisií v logistike vykonávanej nákladnými vozidlami.

Komisia F1 schválila nové výnimky týkajúce sa udržateľnosti vo finančných pravidlách športu. Viedla k tomu spolupráca medzi FIA, Formulou 1 a jej desiatimi tímami. Výsledkom tohto kroku sú odomknuté príležitosti na inovácie v oblasti udržateľnosti, ktoré boli doteraz v rozpore s výkonmi na trati. Ide o významný krok, s ktorým ale súvisia aj dôležité výzvy. Tými sú napríklad dodávky v určitých geografických oblastiach.

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Foto: Foto: Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Postupne k nulovým emisiám

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, ktorý sa na väčšie využívianie biopalív podujal, si preto zároveň určil cieľ dosiahnuť viac ako 60 % zníženie emisií a ušetriť až 200 ton CO2. Úplnú analýzu konečných úspor emisií uhlíka a vyhodnotenie úspechu projektu zverejní na konci sezóny. 

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Foto: Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Počas deviatich pretekov v Európe bude celá flotila tímových nákladných vozidiel Mercedes-Benz Actros, ktoré prepravujú kompleltné vybavenie potrebné pre každé preteky, tankovať biopalivo druhej generácie HVO100. Od miest ich odchodu v Spojenom kráľovstve a Nemecku až po príchod do okruhu v Imole a následnú cestu naprieč Európou, na ďalšie veľké ceny. Každé nákladné vozidlo prejde počas toho 9 až 10 tisíc kilometrov, pričom cieľom je celú flotilu plne poháňať palivom HVO100. Emisie na každý prejdený kilometer sa tak majú znížiť o 89 %. 

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Foto: Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

V Mercedese to so znižovaním emisií myslia vážne, čo potvrdzuje aj využívanie generátorov, ktoré sa používajú na poháňanie inžinierskych kamiónov po ich umiestnení v paddocku Formuly 1. Aj tieto využívajú biopalivo. Od polovice prebiehajúcej sezóny ich bude obsluhovať špeciálne cisternové vozidlo tímového partnera PETRONAS.

Práve so svojim partnerom PETRONAS sa tím Mercedesu zaviazal k spolupráci na udržateľnej budúcnosti, poháňanej technickými inováciami. Tím chce v budúcnosti dosiahnuť nulovú uhlíkovú stopu.

Aktuálne
Prečítajte si aj