28.8 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

F-MAX Select – nová limitka od Ford Trucks

Ford Trucks má už nejaký čas v ponuke novú limitovanú edíciu Ford Trucks. F-MAX Select. Turecký výrobca si ňou chce pripomenúť svoj úspech z roku 2019, kedy získal model F-MAX prestížne ocenenie International Turck of the Year.

Príbeh značky Ford Trucks v Európe sa dá označiť za úspešný. V priebehu pár rokov sa jej podarilo etablovať sa vo väčšine krajín Európy vrátane Slovenska, kde ju zastupuje maďarská skupina Delta Truck. V závere minulého roku sa Delta Truck navyše stala aj oficiálnym slovenským zástupcom čínskej automobilovej značky BYD. V súčasnosti tak maďarská skupina u nás zastupuje značky Ford Trucks, Kögel, Humbauer a BYD.

Limitovaná edícia F-MAX Select

Prvou limitovanou edíciou od Ford Trucks bola „limitka“ Black Line. Minulý rok po nej štafetu prevzala nová limitovaná edícia s názvom F-MAX Select. Svetu sa predstavila v Antalyi a následne na veľtrhu Solutrans, kde sme mohli vidieť model Ford Trucks F-MAX Select. Z tejto edície sa vyrobí iba 400 kusov, Hlavnou prednosťou F-MAX Select je podľa Ford Trucks zážitok z jazdyv spojení s viacerými dizajnovými detailami, pokročilými technológiami a s pokročilou technológiou a komfortom.

„Počúvame potreby našich klientov a nová edícia aplikuje ich želania. Nový F-MAX SELECT a naša priekopnícka technológia spaľovania vodíka sú príkladom nášho neochvejného záväzku k inováciám a udržateľnosti. Našim zákazníkom budeme naďalej poskytovať vyššiu efektivitu, ešte lepší výkon a špičkové technológie,“ vysvetľuje Emrah Duman, viceprezident spoločnosti Ford Trucks.

Značka hovorí, že F-MAX Select je exkluzívny model navrhnutý tak, aby prilákal dopravné spoločnosti, ktoré hľadajú pracovný nástroj spĺňajúci očakávania v oblasti komfortu, bezpečnosti a výkonu. Toto všetko za dostupnú, nižšiu koncovú hodnotu ako švédski alebo nemeckí giganti.

Pri pohľade na F-MAX Select ako prvá upúta pozornosť kombinácia čiernej a bronzovej farby, ktorá akoby preniká do celej karosérie, vrátane oceľových ráfikov a prahov. Efektne na to nadväzujú zatmavené LED svetlomety, zrkadlá a bronzový znak F-Max na čiernej mriežke chladiča. Komfort zvyšuje úprava volantu, palubnej dosky a sedadiel.

Vodíkový motor od Ford Trucks

Ford Trucks už na predošlom IAA v Hannoveri v septembri 2022 predstavil svoj koncept komunálneho plne elektrického vozidla, ktorý teraz doplnil predstavením vodíkového spaľovacieho motora. Ide o dôležitý úspch v oblasti trvalo udržateľnej technológie. Ford Trucks v súčasnosti testuje rôzne koncepcie spaľovania a vodíku verí.

V rámci hnutia „Generation F“ vedie Ford Trucks svoju dôležitú transformáciu v oblasti ťažkých úžitkových vozidiel tým, že používa bezemisné, prepojené a autonómne technológie. Spoločnosť sa zaviazala dosiahnuť nulové emisie pri výrobe ťažkých úžitkových vozidiel do roku 2040 a prispieť tak k ochrane klímy.

Elektrické nákladné auto s najväčšou hmotnosťou

Ford Trucks zintenzívňuje svoje úsilie v oblasti výskumu a vývoja, zostal medzi lírami v budúcich riešeniach elektrickej dopravy. K efektívnej a nízkonákladovej logistike chce prispieť svojou novou generáciou elektrických nákladných vozidiel v rámci projektu NextETRUCK. Tento projekt má najväčšiu podporu v odvetví s grantom vo výške 2 milióny eur z fondu výskumu a vývoja Európskej únie, ktorý nesie názov Horizon Europe.

Elektrický Ford Trucks
Foto: Ford Trucks

Ford Trucks vyvíja elektrické nákladné vozidlo s nulovými emisiami, ktoré bude mať najvyššiu nosnosť vo svojej triede a výrazne nižšiu hmotnosť. Európska únia má za cieľ do roku 2050 dosiahnuť dopravu s nulovými emisiami. Elektrifikácia vozidiel a vozových parkov sa podľa nej ukazuje ako kľúčová stratégia pre dekarbonizáciu tohto odvetvia.

V rámci projektu NextETRUCK prináša Ford Trucks technológiu ľahkých podvozkov na platforme pre 16-tonové ľahké elektrické nákladné vozidlá. Testovanie bude prebiehať šesť mesiacov v reálnych podmienkach, a to presúvaním sa medzi továrňami Ford Otosan. Počas toho bude zbirať dáta o výkonnosti.

Cieľom vývoja je zníženie hmotnosti pokročilou tepelnou reguláciou a integráciou akustického výstražného systému vozidla (Acoustic Vehicle Warning System – AVAS) ako aj testovanie služby (Service Oriented Architecture – SOA) v snahe zlepšiť prevádzku vozových parkov, efektívne riadiť nabíjanie a predvídať optimálne trasy.

Na konzorciu NextETRUCK, ktoré sa uskutočnilo v centre výskumu a vývoja spoločnosti Ford Otosan v Istanbule, sa zišlo 18 spoločností z 9 rôznych krajín a celkovo 32 účastníkov. Ďalšie priebežné vyhodnotenie konzorcia sa uskutočnilo v Bruseli vo februári 2024.

Aktuálne
Prečítajte si aj