23 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

DB Schenker testuje elektrické Scanie na dlhých trasách

DB Schenker pokračuje v podpore zavádzania plne elektrických nákladných vozidiel a ako prvá spoločnosť vo Švédsku začína testovať elektrický nákladný automobil Scania R 450e v pravidelnej diaľkovej preprave.

Približne 300-kilometrová trasa z Jönköpingu do Södertälje trvá okolo troch hodín. Anna Hagberg, vedúca siete a plánovaných služieb v DB Schenker, vysvetľuje, že ich cieľom je testovať a získať skúsenosti s plne elektrickými ťažkými vozidlami v pravidelnej diaľkovej doprave. „Elektrifikácia ťažkých vozidiel zohráva rozhodujúcu úlohu v našom prechode na uhlíkovo neutrálnu dopravu a keďže ťažká doprava predstavuje najväčšie emisie, je to pre nás mimoriadne dôležité,“ hovorí Hagberg.

Elektrické trucky na dlhých trasách

Zatiaľ čo menšie elektrické nákladné vozidlá sa už často používajú na krátke trasy, napríklad v mestských distribučných prepravách, používanie bezemisných komerčných vozidiel s ťažkým nákladom na dlhé vzdialenosti je stále výzvou. Dlhé vzdialenosti s ťažkými nákladmi kladú vysoké nároky na vozidlá a nabíjaciu infraštruktúru.

Preto vznikol projekt E-Charge, ktorý združuje štrnásť partnerov z oblasti výroby nákladných vozidiel, logistiky či vedy. Tí spoločne vyvíjajú a testujú batériovú elektrickú diaľkovú prepravu. Testy sa vykonávajú v reálnych prevádzkových podmienkach vo Švédsku a sú prispôsobené časom jazdy a odpočinku vodičov. Po troch rokoch príprav a výskumu v rámci projektu E-Charge DB Schenker teraz začína testovať elektrické nákladné vozidlo v dennej diaľkovej preprave.

Elektromobil nahradí diesel

V rámci projektu E-Charge nahradí plne elektrický nákladný automobil dieselový nákladný automobil. Vozidlo bude prepravovať tovar medzi terminálmi v Jönköpingu a Södertälje večer a v noci a počas dňa bude distribuovať tovar zákazníkom.

Sedem batérií v modeli Scania R 450e má kapacitu 728 kWh. Počet batérií bol zvýšený, aby bolo možné pokryť približne 300 kilometrov bez medzi nabíjaniami. Reč je totiž o severských poveternostných podmienkach a celkovej hmotnosti súpravy 64 ton a dĺžkou 24 metrov. R 450e je prvý batériovo-elektrický diaľkový nákladný automobil od Scanie s takýmto dojazdom. Vozidlo sa nabíja pomocou vysokovýkonných nabíjačiek ABB E-mobile na termináloch DB Schenker.

Kľúčovým prvkom projektu E-Charge je medziodvetvová spolupráca a vývoj. Cieľom je výskum vo všetkých oblastiach súvisiacich s výzvami projektu, od spotreby energie vozidiel po dimenzovanie nabíjačiek a nabíjacích staníc, dopad na elektrickú sieť a vplyvy na dopravu a logistiku.

Aktuálne
Prečítajte si aj