Po troch rokoch prichádza BMW s faceliftom modelu, ktorý si získal popularitu a dokázal zaujať dokonca aj kritikov elektromobility.
Facelift BMW i4 pre modelový rok 2025 je síce decentný, zmeny musíte hľadať, aby ste si nejaké všimli, ale tu presne platí staré známe „načo meniť niečo, čo je dobré“. BMW i4 nebolo od začiatku vyvíjané ako elektromobil, čo ale paradoxne môže byť dobrou správou. Multienergtetciká platforma totiž umožňuje vybrať si okrem elektrickej verzie aj benzínovú alebo dieselovú.

Je to stále BMW
Ak sa zameriame na konkrétne zmeny v dizajne, vpredu sa dotkli grafiky svetiel, tvaru nárazníka a „výplne“ ľadviniek, ktorá po facelifte vyzerá vďaka novému vzoru štýlovejšie ako predcchádzajúca umelá hmota. Podobne je na tom zadná časť, nové tvary dostali zadné svetlá a zadný nárazník. Inak si auto zachováva športový vzhľad á la gran coupé.
To si síce vzadu pýta svoju daň, predovšetkým pre vyšších ľudí nejde vzadu o najkomfortnejšie cestovanie, no nie je to ani úplná katastrofa. Jednoducho sa pripravte na menej miesta na hlavu. Musím povedať, že ako vodičc takýto kompromis beriem. Za volantom je to totiž vo viacerých smeroch skvelé.

Displeje si obľúbite
Začnem ergonómiou, rozložením prvkou a kvalitou použitých materiálov aj spracovania, ktoré si BMW drží stále na vysokej úrovni. Displej BMW Curved Display, čo sú v princípe dva displeje, ktoré vyzerajú ako jeden, má špičkovú grafiku. Prístrojový štít pred vodičom má rozmer 12,3 a displej multimediálneho systému 14,9 palca.
Na displeji pred vodičom si môžete meniť zobrazenia, no zároveň nemáte ako vodič pocit, že je na displeji pretlak informácii. Head-up displej má štyri rôzne zobrazenia, prístrojový štít tri, so siedmimi možnými zobrazeniami obsahu.

Rovnako displej infotainmentu ponúka veľa informácií, ale v prehľadnom formáte. Pripomína tablet, v ktorom máte ikonky jednotlivých aplikácií. Ovládanie je zo začiatku pocitovo náročnejšie, pretože potrbujete navnímať, kde čo je. Akonáhle si zvolíte svoje rozloženie aplikácii na displeji a zvyknete si naň, užívateľská skúsenosť je výborná.
Akumulátor zostal
Vnútorný priestor je na auto s karosériou kupé adekvátny a batožinový priestor s objemom 470 / 1 290 litrov tiež nie je na zahodenie. Štýlovo vyzerajú bezrámové okná. Akumulátor má 80,7 kWh využiteľnej kapacity, rovnako ako to bolo v prípade predchodcu.
Pri plnom nabití auto ukazovalo dojazd 354 km. Dlhodobá spotreba sa pohybovala na 24 kWh/100 km, pri agresívnejšej jazde a občasnom zapínaní športového režime stúpla na 28 kWh/100 km. AC nabíjanie výkonom 22 kW trvá necelých 8,5 hodiny, rýchlonabíjačka (DC) to zvládne pri plnom nabíjacom výkone za 31 minút.
Ergonomické sedenie aj ovládanie
Pohodlné sedadlá majú perfektné bočné vedenie aj nastaviteľnú dĺžku podesdáku. K tomu pridajme hrubý veniec volantu, ktorý sa veľmi dobre drží a základ pre radosť z jazdy by sme mali. K tomu môžeme prirátať jazdné vlastnosti, ktoré aj s elektrickým pohonom dostalo BMW do levelu, že sa tešíte na každú jednu cestu.

Auto vám dáva plnú kontrolu nad tým, čo sa deje, k čomu prispieva aj nízko uložené ťažisko. Riadenie je maximálne precízne a všetko dopĺňa vhodne nastavené odpruženie. Verzia xDrive40 nie je vrcholom ponuky (tým je i4 M50 so 400 kW výkonu a 795 Nm krútiaceho momentu), má však dva elektromotory, ktoré spoločne generujú výkon 295 kW a 600 Nm krútiaceho momentu. Z nuly sa na 100 km/h dostanete za 5,1 sekundy.
Iba jedna chybička
V testovanom aute bolo snáď všetko, čo si do tohto modelu môžete nakonfigurovať. Jednou z najdrahších príplatkových položiek bola matná modrá farba s názvom BMW Individual Frozen Portimao Blue, ktorá je jedinečná, no stojí cez 5 000 eur a navyše na nej vidieť každú nečistotu, vrátane kvapiek a prachu. Doslova plná výbava ale robila z jazdy neuveriteľne príjemný zážitok.
Jedinou chybou tohoto auta bolo pre mňa nastavovanie rekuperácie. Tá môže byť riadená automaticky, alebo si vyberiete jedno z nastavení, no auto vám nedáva možnosť prispôsobovať si ju pohodlne za jazdy napríklad pádlami alebo iným, jednoduchším spôsobom.
Celkový dojem je inak výborný, napriek športovej siluete ide o na pomery praktické auto, s ktorým ja na ceste zábava, no zároveň dokáže jazdiť pri rozumnej spotrebe. Jazdné vlasnosti patria k tomu najlepšiemu, čo môžete v tejto triede dostať. Ako to už býva, za kvalitu sa platí. Testovaný exemplár mal cenovku 96 400 eur. Základná verzia začína (i4 xDrive40) začína na 63 000 eur.

