27.2 C
Bratislava
utorok, 25 júna, 2024
46 300 1 430 18 600

Renault sa inšpiroval stíhačkou a vznikol model Rafale

Renault odhalil najvýkonnejšiu verziu svojho modelu Rafale E-Tech 4×4 s výkonom 300 koní. Tento nový plug-in hybrid kombinuje výhody spaľovacieho a elektrického motora a snaží sa v každodennej prevádzke jazdiť čo najviac na elektrinu.

Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k kombinuje spaľovací motor, tri elektromotory a batériu. O súhru tohto všetkého sa stará technológia E-Tech a max. výkon sústavy dosahuje 300 k. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je 0,7 l/100 km, pričom po vybití akumulátora dosahuje hodnotu 5,8 l/100 km, tu ale značka ešte čaká sa na certifikáciu WLTP.

Renault Rafale pohľad spredu
Foto: Renault

„Jednadvojka“ a tri elektromotory

Pod kapotou Rafale E-Tech 4×4 sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvýšilo výkon na 110 kW (150 k) a krútiaci moment na 230 Nm. Motor je pripojený k multimódovej bezspojkovej prevodovke.

Renault Rafale pohľad z profilu
Foto: Renault

Tri elektromotory, ktoré dopĺňajú spaľovací motor, majú nasledujúce špecifikácie: hlavný elektromotor na prednej náprave má výkon 50 kW (70 k) a krútiaci moment 205 Nm. Druhý hlavný elektromotor na zadnej náprave má výkon 100 kW (136 k) a krútiacim moment 195 Nm. Napokon je tu sekundárny elektromotor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm. Kombinácia týchto motorov umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy.

Foto: Renault

Elektrický pohon zabezpečujú dva hlavné motory napájané lítium-iónovou batériou s kapacitou 22 kWh/400 V. Sekundárny elektromotor HSG spúšťa spaľovací motor, zabezpečuje radenie automatickej multimódovej prevodovky a pomáha dobíjať batériu. Pri maximálnom nabíjacom výkone 7,4 kW (32 A) trvá úplné nabitie batérie na 80 % kapacity niečo cez 2 hodiny.

Renault Rafale kolesá
Foto: Renault

Renault Rafale Atelier Alpine

Rafale E-Tech 4×4 300 k je k dispozícii aj vo verzii Atelier Alpine. Podvozok bol optimalizovaný inžiniermi Alpine, zahŕňa špecifické diely ako tlmiče, pružiny, dorazy, predné a zadné stabilizátory a 21-palcové kolesá. Technologický vývoj adaptívnych tlmičov a špecifických režimov systému Agility Control má ešte zlepšiť jazdné vlastnosti.

Renault Rafale interiér
Foto: Renault

Rafale E-Tech 4×4 300 k vo verzii Atelier Alpine má unikátnu farbu karosérie Bleu Sommet Satin, plávajúcim spojlerom v čiernej farbe Etoilé a špeciálnymi 21-palcovými diskami kolies Chicane s pneumatikami Continental.

Foto: Renault

High-tech auto

Renault Rafale ponúka širokú škálu technológií vrátane adaptívneho odpruženia s prediktívnou kamerou, ktorá zohľadňuje rýchlosť a činnosť vodiča. Systém Agility Control umožňuje nastavenie parametrov pokročilého systému 4Control advanced, pravidiel tlmenia a uhly natáčania zadných kolies v troch režimoch: Comfort, Dynamic a Sport.

Renault Rafale displej infotainmentu
Foto: Renault

Vďaka trvalo aktívnemu pohonu všetkých kolies a optimalizovanému hospodáreniu s energiou medzi jednotlivými motormi dosahuje Rafale E-Tech dojazd až 1 000 km pri plnej nádrži benzínu a plnej batérii (WLTP).

Renault Rafale panoramatická strecha
Foto: Renault
Aktuálne
Prečítajte si aj