23 C
Bratislava
piatok, 26 júla, 2024
46 300 1 430 18 600

Nový Citroën SpaceTourer: Elegantný a v elektrike

Citroën ešte koncom minulého roka predstavil novú verziu svojho MPV SpaceTourer. Dostupný v dvoch dĺžkach a s kapacitou do 9 pasažierov pôsobí novinka elegantnejším dojmom a nadväzuje na novú dizajnovú identitu Citroënu.

Značka podčiarkuje aj viac pohodlia a pripojených riešení, vďaka najnovšej generácii infotainment systému a väčším úložným priestorom. Dizajn novinky sa vyznačuje vysoko postavenou prednou časťou s vysokou kapotou, najviac vás vpredu zrejme zaujme nové logo na prednej maske.

Foto: Citroën

Elegancia mu sluší

Nová predná časť sa plynule prepája so zvyškom siluety, dizajnéri použili jednoduché línie, pridali nové metalické odtiene, ktoré dopĺňajú paletu piatich farieb karosérie a nové logo nájdete aj na 17-palcových diskoch kolies. Interiér nového SpaceTourera kombinuje eleganciu s praktickosťou. Nový 10-palcový HD dotykový displej je podľa Citroënu ešte funkčnejší, spolu s väčšími a inteligentnejšími úložnými priestormi.

Foto: Citroën

Štandardom vo všetkých modeloch je teraz farebný 10-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý umožňuje prispôsobiť zobrazenie kľúčových informácií. SpaceTourer ponúka najnovšiu generáciu infotainment systému My Citroën Play. Cez tento systém, ktorý je inšpirovaný ergonómiou smartfónov, ovládate multimediálne prostredie, ako je hudba alebo telefón, a funkcie nastavenia vozidla.

Foto: Citroën

Všestrannosť má v koreňoch

SpaceTourer ponúka 17 jazdných asistentov. Technológiami, ktoré uľahčujú život, sú napríklad bezkľúčový prístup a štartovanie, asistent štartu do kopca, parkovacia kamera s funkciou Top Rear Vision, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, alebo technológie zvyšujúce bezpečnosť, vrátane funkcií ako automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov, výstraha pred opustením jazdného pruhu, varovanie pred kolíziou, automatické prepínanie diaľkových svetiel, rozpoznávanie dopravných značiek atď.

Foto: Citroën

Prispôsobovanie podľa potreby

Dĺžky M (4,98 m) a L (5,33 m) nadväzujú na ponuku, ktorú poskytoval aj predchodca. Aj výška zostala pod dvomi metrami (1,9 m). Privátni zákazníci majú na výber z 5,7 alebo 8-miestnej verzie, firmy majú k dispozícii od 5 do 9 miest a nechýba ani tzv. Business Lounge balík, ktorý ponúka do najkomfortnejšie z portfólia značky a odvezie 7 ľudí. Prvý rad sedadiel je možné zložiť a transportovať tak aj dlhšie predmety, 2. a 3. rad sedadiel je v pomere 2/3 a 1/3 a dá sa skladať alebo úplne vybrať (podľa verzie). Zachované zostalo aj praktické samostatné vyklápanie zadného skla, bez nutnosti otvárať celý kufor.

Foto: Citroën

Aj ako BlueHDi, ale nie v Európe

V Európe je nový SpaceTourer k dispozícii iba ako ë-SpaceTourer, so škálou elektrických pohonných jednotiek, ktorá bola ďalej vyvinutá tak, aby ponúkala 350 km dojazdu (WLTP kombinovaný cyklus, momentálne prebieha homologácia). Mimo Európy je nový SpaceTourer okrem 100 % elektrického pohonu vybavený aj dieselovým motorom BlueHDi s výkonom 180 koní, kombinovaným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Foto: Citroën

Elektrický motor s výkonom 100 kW (136 k) bude naďalej ponúkaný s dvoma typmi lítium-iónových batérií. Batéria s kapacitou 50 kWh ponúka dojazd 224 km (WLTP kombinovaný cyklus, momentálne prebieha certifikácia), vhodná je napríklad pre denné transferové služby medzi centrom mesta a letiskom. ë-SpaceTourer so 75 kWh batériou ponúka dojazd 350 km (WLTP kombinovaný cyklus, momentálne prebieha certifikácia), čo je o 20 km viac než u predchádzajúcej generácie.

Rekuperácia a nabíjanie

Dojazd ë-SpaceTourera je možné ďalej optimalizovať vďaka novému trojstupňovému rekuperačnému brzdovému systému, ktorý je ovládaný novými pádlami umiestnenými za volantom.

Foto: Citroën

ë-SpaceTourer je vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW alebo v ňom môžete mať voliteľnú trojfázovú nabíjačku s výkonom 11 kW. Z wall-boxu s výkonom 7,4 kW je možné batériu s kapacitou 50 kWh úplne nabíjať 6 hodín 40 minút a batériu s kapacitou 75 kWh za 11 hodín 20 minút. Na wall-boxe s výkonom 11 kW je plné nabitie možné za 4 hodiny 50 minút pre 50 kWh batériu a 7 hodín 30 minút pre 75 kWh batériu. Na rýchlonabíjačke s výkonom 100 kW trvá nabitie batérie z 0 na 80 % približne 38 resp. 45 minút.

Aktuálne
Prečítajte si aj