Nový Ford E-Transit Custom prináša toľko zmien, že stojí za to si ich zrekapitulovať. Teraz totiž pribudli aj nové verzie.
Transit Custom je najpredávanejšou dodávkou vo svojom segmente v celej Európe a jeho elektrická verzia, Ford E-Transit Custom, preto má takisto iba najvyššie očakávania. Elektrická verzia dostala WLTP dojazd 325 km a dvojročné servisné intervaly bez obmedzenia najazdených kilometrov. Užitočné zaťaženie dosahuje 1 169 kg a vďaka nižšej podlahe nákladového priestoru sa zlepšil prístup na korbu. Ťažná kapacita 2 300 kg je najlepšou hodnotou v triede.
Aj ako plug-in hybrid
Ford na základe spätnej väzby od zákazníkov citlivo vníma fakt, že každý z nich má iné potreby. To značku inšpirovalo popri plne elektrickej verzii pridať do ponuky plug-in hybrid (PHEV). Novú hnaciu sústavu PHEV tvorí 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle a akumulátor s využiteľnou kapacitou 11,8 kWh. Dojazd na čisto elektrický pohon je podľa WLTP 56 km, zaujímavým doplnkom pre profíkov môže byť technológia palubného napájania Pro Power Onboard.

E-Transit Custom je vybavený akumulátorom s využiteľnou kapacitou 64 kWh, ktorá mu poskytuje maximálny dojazd 325 km. V štandardnej výbave je tepelné čerpadlo so vstrekovaním pár, ktoré zlepšuje energetickú účinnosť a optimalizuje dojazd v chladnom počasí. Vo Forde totiž zistili, že dokáže zlepšiť dojazd elektrickej dodávky o 7 až 10 % v porovnaní s vozidlom bez tepelného čerpadla. Rekuperačné brzdenie pooskytuje aj možnosť jazdy s jedným pedálom, čo je pre niekotrých pohodlnejšie, predovšetkým pri jazde v meste a zlepšuje sa tým takisto účinnosť.

Nezvyčajné umiestnenie elektromotora
Hnací motor je namontovaný priamo na zadnej podlahe a otočený o 90 stupňov, aby sa v maximálnej miere využil nákladový priestor a znížila hmotnosť aj zložitosť. Zákazníci si môžu podľa vlastných potrieb vybrať variant s výkonom 100 alebo 160 kW, pričom každý z nich ponúka krútiaci moment 415 Nm, čo je momentálne najviac v triede.
Plné nabitie pomocou nabíjania striedavým prúdom s výkonom 11 kW trvá približne 6,7 hodiny. Nabitie z 10 na 80 % vám zaberie 39 minút pri použití nabíjačky s jednosmerným prúdom, ak vám nabíjačka je schopná doručiť výkon 125 kW. Za 10 minút nabíjania sa dojazd zvýši o 82 km, Ford ale férovo dodáva, že sa tak stalo pri laboratórnom nabíjaní.

Akumulátor na známom mieste
Elektrický E-Transit Custom poskytuje ťažnú kapacitu, ktorá je našpici vo svojej triede, konkrétne 2 300 kg. Akumulátor je umiestnený v podlahe nákladového priestoru, nad prahovou prírubou, čím sa odstránila potreba samostatných deformačných konštrukcií. Pre optimálne využitie priestoru a hmotnosti sú ostatné komponenty podvozku umiestnené v tesnej blízkosti okolo akumulátora.
Ford hovorí, že E-Transit Custom prinesie nižšie prevádzkové náklady v porovnaní so zodpovedajúcim vozidlom na vznetový pohon. V prípade elektrického modelu E-Transit by mohlo zníženie servisných prevádzkových nákladov predstavovať až 40 %. Novinkou je dvojročný servisný interval bez obmedzenia najazdených kilometrov, ku ktorému značka poskytuje osemročnú záruku (resp. 160 000 km), vzťahujúcu sa na všetky vysokonapäťové komponenty.

Rovnako ako na väčšom modeli E-Transit si môžu aj zákazníci úplne nových modelov E-Transit Custom a Transit Custom PHEV objednať v rámci špecifikácie systém palubného napájania Pro Power Onboard s výkonom 2,3 kW na napájanie elektrického náradia a vonkajšieho osvetlenia potrebného pri práci.
Ford E-Transit Custom v kocke
Modely E-Transit Custom a Transit Custom PHEV boli navrhované na základe spolupráce so zákazníkmi. Odrazilo sa to na viacerých riešeniach. Úplne nová architektúra sa zameriava na vyššiu produktivitu a nové funkcia. Ktoré to sú?
- Nižšia podlaha nákladového priestoru, najlepší otvor bočných dverí v triede a nový bočný schodík na ľahšie nakladanie
- Celková výška pod dva metre na väčšine modelov zlepšuje prístup do priestorov s obmedzenou výškou
- Nezávislé zavesenie zadných kolies s polovičným vlečným ramenom nápravy na zlepšenie trakcie, ovládateľnosti a presnosti riadenia
- Inovácie určené na vytvorenie produktívnejšieho a pohodlnejšieho priestoru kabíny na dlhých pracovných zmenách zahŕňajú:
- Voliteľný balík výbavy Mobilná kancelária s naklápacím volantom
- Technológia asistenta pri doručovaní, 9 ktorá šetrí čas
- Premiestnené predné kolesá a ukotvenia pruženia na zlepšenie nastupovania a priechodnosti kabíny
- Stropný airbag spolujazdca v záujme vytvorenia nového úložného priestoru v palubnej doske, ktorý veľkosťou postačí na uloženie notebooku alebo zložky formátu A4.

Pripravte sa na dobu digitálnu
Každý model E-Transit Custom a Transit Custom PHEV má 13-palcovú dotykovú obrazovku na šírku so systémom Ford SYNC 4, ktorá je naklonená smerom k vodičovi, aby sa ľahšie obsluhovala.
Viac ako 30 samostatných modulov v E-Transit Custom dokáže prijímať bezdrôtové aktualizácie softvéru. Väčšina aktualizácií podľa Fordu prebehne do dvoch minút a možno ich naplánovať, aby sa predišlo prestojom.
E-Transit Custom a Transit Custom PHEV poskytujú dĺžku vozidla L1 alebo L2 a majú k dispozícii doteraz najširšiu ponuku karosérií:
- Panelová dodávka s objemom nákladového priestoru až 6,8 m3 a užitočným zaťažením až 1 169 kg 5 v prípade modelu E-Transit Custom
- Dvojmiestna kabína v dodávke s trojmiestnym druhým radom sedadiel a pevnou deliacou priečkou
- Kombi s maximálnou mierou flexibility medzi nákladom a až deviatimi sedadlami pre cestujúcich
- Multikabína s dvojmiestnym druhým radom sedadiel, nákladným priestorom po celej dĺžke a pevnou deliacou priečkou (dostupné v Q1 2026).
Slovenské ceny
