26.8 C
Bratislava
piatok, 4 júla, 2025

Ford E-Transit Custom v nových verziách už má slovenské ceny

Nový Ford E-Transit Custom prináša toľko zmien, že stojí za to si ich zrekapitulovať. Teraz totiž pribudli aj nové verzie.

Transit Custom je najpredávanejšou dodávkou vo svojom segmente v celej Európe a jeho elektrická verzia, Ford E-Transit Custom, preto má takisto iba najvyššie očakávania. Elektrická verzia dostala WLTP dojazd 325 km a dvojročné servisné intervaly bez obmedzenia najazdených kilometrov. Užitočné zaťaženie dosahuje 1 169 kg a vďaka nižšej podlahe nákladového priestoru sa zlepšil prístup na korbu. Ťažná kapacita 2 300 kg je najlepšou hodnotou v triede.

Aj ako plug-in hybrid

Ford na základe spätnej väzby od zákazníkov citlivo vníma fakt, že každý z nich má iné potreby. To značku inšpirovalo popri plne elektrickej verzii pridať do ponuky plug-in hybrid (PHEV). Novú hnaciu sústavu PHEV tvorí 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle a akumulátor s využiteľnou kapacitou 11,8 kWh. Dojazd na čisto elektrický pohon je podľa WLTP 56 km, zaujímavým doplnkom pre profíkov môže byť technológia palubného napájania Pro Power Onboard.

Náklad na korbe modelu Ford E-Transit Custom
Foto: Ford

E-Transit Custom je vybavený akumulátorom s využiteľnou kapacitou 64 kWh, ktorá mu poskytuje maximálny dojazd 325 km. V štandardnej výbave je tepelné čerpadlo so vstrekovaním pár, ktoré zlepšuje energetickú účinnosť a optimalizuje dojazd v chladnom počasí. Vo Forde totiž zistili, že dokáže zlepšiť dojazd elektrickej dodávky o 7 až 10 % v porovnaní s vozidlom bez tepelného čerpadla. Rekuperačné brzdenie pooskytuje aj možnosť jazdy s jedným pedálom, čo je pre niekotrých pohodlnejšie, predovšetkým pri jazde v meste a zlepšuje sa tým takisto účinnosť.

Ford E-Transit Custom zvláda aj rýchle nabíjanie
Foto: Ford

Nezvyčajné umiestnenie elektromotora

Hnací motor je namontovaný priamo na zadnej podlahe a otočený o 90 stupňov, aby sa v maximálnej miere využil nákladový priestor a znížila hmotnosť aj zložitosť. Zákazníci si môžu podľa vlastných potrieb vybrať variant s výkonom 100 alebo 160 kW, pričom každý z nich ponúka krútiaci moment 415 Nm, čo je momentálne najviac v triede. 

Plné nabitie pomocou nabíjania striedavým prúdom s výkonom 11 kW trvá približne 6,7 hodiny. Nabitie z 10 na 80 % vám zaberie 39 minút pri použití nabíjačky s jednosmerným prúdom, ak vám nabíjačka je schopná doručiť výkon 125 kW. Za 10 minút nabíjania sa dojazd zvýši o 82 km, Ford ale férovo dodáva, že sa tak stalo pri laboratórnom nabíjaní.

Dodávka Ford E-Transit Custom patrí k najpredávanejším v Európe
Foto: Ford

Akumulátor na známom mieste

Elektrický E-Transit Custom poskytuje ťažnú kapacitu, ktorá je našpici vo svojej triede, konkrétne 2 300 kg. Akumulátor je umiestnený v podlahe nákladového priestoru, nad prahovou prírubou, čím sa odstránila potreba samostatných deformačných konštrukcií. Pre optimálne využitie priestoru a hmotnosti sú ostatné komponenty podvozku umiestnené v tesnej blízkosti okolo akumulátora.

Ford hovorí, že E-Transit Custom prinesie nižšie prevádzkové náklady v porovnaní so zodpovedajúcim vozidlom na vznetový pohon. V prípade elektrického modelu E-Transit by mohlo zníženie servisných prevádzkových nákladov predstavovať až 40 %. Novinkou je dvojročný servisný interval bez obmedzenia najazdených kilometrov, ku ktorému značka poskytuje osemročnú záruku (resp. 160 000 km), vzťahujúcu sa na všetky vysokonapäťové komponenty.

Nabíjanie zariadení je možné z nákladového priestoru
Foto: Ford

Rovnako ako na väčšom modeli E-Transit si môžu aj zákazníci úplne nových modelov E-Transit Custom a Transit Custom PHEV objednať v rámci špecifikácie systém palubného napájania Pro Power Onboard s výkonom 2,3 kW na napájanie elektrického náradia a vonkajšieho osvetlenia potrebného pri práci.

Ford E-Transit Custom v kocke

Modely E-Transit Custom a Transit Custom PHEV boli navrhované na základe spolupráce so zákazníkmi. Odrazilo sa to na viacerých riešeniach. Úplne nová architektúra sa zameriava na vyššiu produktivitu a nové funkcia. Ktoré to sú?

  • Nižšia podlaha nákladového priestoru, najlepší otvor bočných dverí v triede a nový bočný schodík na ľahšie nakladanie
  • Celková výška pod dva metre na väčšine modelov zlepšuje prístup do priestorov s obmedzenou výškou
  • Nezávislé zavesenie zadných kolies s polovičným vlečným ramenom nápravy na zlepšenie trakcie, ovládateľnosti a presnosti riadenia
  • Inovácie určené na vytvorenie produktívnejšieho a pohodlnejšieho priestoru kabíny na dlhých pracovných zmenách zahŕňajú:
  • Voliteľný balík výbavy Mobilná kancelária s naklápacím volantom
  • Technológia asistenta pri doručovaní,  9 ktorá šetrí čas 
  • Premiestnené predné kolesá a ukotvenia pruženia na zlepšenie nastupovania a priechodnosti kabíny
  • Stropný airbag spolujazdca v záujme vytvorenia nového úložného priestoru v palubnej doske, ktorý veľkosťou postačí na uloženie notebooku alebo zložky formátu A4.
Interiér elekktrickej novinky Ford E-Transit Custom
Foto\: Ford

Pripravte sa na dobu digitálnu

Každý model E-Transit Custom a Transit Custom PHEV má 13-palcovú dotykovú obrazovku na šírku so systémom Ford SYNC 4, ktorá je naklonená smerom k vodičovi, aby sa ľahšie obsluhovala.  

Viac ako 30 samostatných modulov v E-Transit Custom dokáže prijímať bezdrôtové aktualizácie softvéru. Väčšina aktualizácií podľa Fordu prebehne do dvoch minút a možno ich naplánovať, aby sa predišlo prestojom.

E-Transit Custom a Transit Custom PHEV poskytujú dĺžku vozidla L1 alebo L2 a majú k dispozícii doteraz najširšiu ponuku karosérií:

  • Panelová dodávka s objemom nákladového priestoru až 6,8 m3 a užitočným zaťažením až 1 169 kg 5 v prípade modelu E-Transit Custom
  • Dvojmiestna kabína v dodávke s trojmiestnym druhým radom sedadiel a pevnou deliacou priečkou
  • Kombi s maximálnou mierou flexibility medzi nákladom a až deviatimi sedadlami pre cestujúcich
  • Multikabína s dvojmiestnym druhým radom sedadiel, nákladným priestorom po celej dĺžke a pevnou deliacou priečkou (dostupné v Q1 2026).

Slovenské ceny

Aktuálne
Prečítajte si aj