18.1 C
Bratislava
piatok, 11 júla, 2025

TEST Ford Transit Custom | Ideálna voľba v segmente?

Ľudia s rodinami aj ľudia s množstvom záľub v rôznych aktivitách mi asi dajú za pravdu, že ani najväčšie SUV nie je z pohľadu priestrannosti také užitočné, ako je osobná dodávka.

Áno, väčšie auto má aj svoje nevýhody, no v prípade Fordu Tourneo Custom je veľmi pravdepodobné, že aj vy si poviete: plusy zásadne prevyšujú mínusy. Osemmiestna verzia totiž má čo ponúknuť a vo Volkswagene aj v Mercedese by sa mali mať na pozore. 

Ford Tourneo Custom predná maska
Foto: CM

Dizajn ako zo sveta osobákov

Dovolím si povedať, že dizajn Tournea Custom (aj sesterského Transitu Custom) by sa bez problémov uchytil aj v segmente osobných áut. Tvar predných svetiel s LED pásikom denného svietenia v kombinácii s prednou maskou s prvkami chrómu vyzerá výborne a dáva autu prémiový vzhľad. Podobný asertívny, ale elegantný nádych majú na dodávke aj zadné svetlá. Dizajnéri zrejme dobre pochopili, že cieľová skupina tohto modelu si nechce kúpiť iba praktické, ale aj pekné auto. 

Ford Tourneo Custom v našom teste
Foto: CM

High-tech interiér

Ja osobne patrím k fanúšikom farebných displejov prístrojovej dosky, je to moderné a funkčné riešenie, ktoré v tomto prípade rýchlo a jednoducho poskytuje prehľad o všetkom potrebnom, od spotreby až po médiá, ktoré práve počúvate. Dotykové displeje multimediálneho systému sú už dnes viac-menej nevyhnutnosťou, ťažko by ste hľadali automobilku, ktorá ich nevyužíva.

Ford Tourneo Custom interiér
Foto: CM

Ford Tourneo Custom funguje na systéme SYNC 4, ktorý je overený a funguje spoľahlivo. Podľa môjho názoru majú MBUX od Mercedesu alebo OpenR Link od Renaultu mierne navrch, ale SYNC 4 vám poskytne všetko, čo potrebujete.

Ford Tourneo Custom odkladacie priestory
Foto: CM

V rámci ergonómie je presun voliča prevodovky za volant, ako to poznáme napríklad zo spomínaného Mercedesu, dobrým krokom. Po pravej ruke sa vodičovi vyčistil priestor a má lepší dosah na odkladací priestor. Za asi jediné mínus v prostredí vodiča považujem presun drvivej väčšiny ovládačov na bezdotykové ovládanie. Sčasti to ešte zachraňuje volant, ale také kúrenie a klimatizáciu nastavovať počas jazdy ručne nie je dvakrát pohodlné. 

Prítrojový štít Ford Transit Custom
Foto: CM

Dlhý, ale obratný

Dĺžkový variant L2 z profilu vyzerá ako poriadne dlhé auto, s ktorým sa vám nebude chcieť ísť do mesta, obavy však nie sú na mieste. Logicky nemôžete očakávať obratnosť osobného auta, pri cúvaní aj vyberaní úzkych odbočiek musíte dávať pozor, ale na takmer 5,5 metra dlhé auto sa Tourneo Custom manévruje veľmi dobre. 

Osobná dodávka Ford Transit Custom
Foto: CM

No absolútne kľúčový benefit vám táto dĺžka prináša vo vnútri. Interiér je maximálne priestranný, veľa miesta majú cestujúci v druhom aj v treťom rade sedadiel a stále vám zostáva dostatok miesta pre batožinu.

Ford osobná dodávka Tourneo Custom
Foto: CM

Aj keď ide v oboch radoch o lavicu a samostatné sedadlo, každé miesto na sedenie je oddelené pre samostatné sedenie, čo výrazne zvyšuje komfort cestovania. Všetko to podčiarkuje priestranná panoramatická strecha. 

Ford Tourneo Custom batožinový priestor
Foto: CM

Do Prahy za necelých 8,5 l/100 km

Pod kapotou testovanej verzie sme mali 2.0-litrový dieselový EcoBoost s výkonom 125 kW (170 k), ktorý po naložení trojčlennej rodiny a dosť veľkého množstva batožiny stále mal rezervu, takže ak by bolo treba, pokojne zvládne aj vyššie užitočné zaťaženie. Pohon AWD potešil, no ak nechodíte do terénu alebo nebývate v oblastiach, kde je v zime viac snehu, postačí aj dvojkolka. Kombináciu mesto – diaľnica do Prahy a opäť mesto zvládol Transit Custom za 8,3/100 km. 

Ford Tourneo Custom v redakčnom teste
Foto: CM

Testovaná verzia so slušnou výbavou stojí 51 660 eur bez DPH. V porovnaní s konkurenciou vám za túto sumu ponúka veľa pohodlia a asistenčných systémov, nehovoriac o spomínanom pohone všetkých kolies. Práve pomer ceny a toho, čo za ňu získate, robí z Transitu Custom silného hráča v segmente. 

Aktuálne
Prečítajte si aj